Friday, December 31, 2010

Aqiqah (qalqalah-sila tekankan nada sebutan!)

salam...salam....salam...


yeay people! i am currently in my home.
bapak syiok surfing kat sini...compared ngan kat ukm yang -_-''''

ok..mau story, i balik sebab i nak makan dengan banyak as jpa tak nak  bagi i makan cukup walaupun mereka adalah sugarparent i...tambahan pula, i nak sambut kenduri aqiqah (qalqalah-sila tekankan nada sebutan!) yang melibatkan tumbangnya seekor lembu dan seekor kambing yang anggun dan daring.

semua kerja bermula hari rabu lagi. dan sebenarnya aku memang plan untuk balik walaupun terpaksa ponteng kelas petang jumaat yakni Penentuan Struktur Molekul tapi berubah fikiran dan pendirian apabila dimaklumkan bahawa terdapat kuiz 1 yang akan berlangsung namun aku terus mengubah pegangan dengan ingin pulang juga dan menyuruh siapa-siapa la yang dapat aku tangkap untuk tolong jawabkan untuk aku lantas dapat menyelamatkan markah kehadiranku tapi sudut pandanganku berubah apabila cuti diumumkan pada hari ini (31/12/2010) dek peristiwa pasukan bola sepak Malaysia memenangi piala suzuki (tak mau update pasal nih sekarang sebab aku akan dikira sebagai antara individu yang ketinggalan zaman mengikut carian google because, yeah, science and sports are both developing) maka aku tidak ponteng kelas, tidak menipu kuiz dan tidak rasa bersalah untuk pulang ke kenduri aqiqah (qalqalah-sila tekankan nada sebutan!)  kerana aku perlu balik lantaran perangai jpa yang bla..bla..bla...

*siap karangan UPSR bahagian A


Tadi kan awak..saya jadi penyambut tetamu (ceit, bunyik nak sedap sajek!) masa kenduri aqiqah (qalqalah-sila tekankan nada sebutan!) tadi yang berlangsung di kampung saya, Kg Bukit Gajah, terima kasih. So, saya kena la sambut tetamu yang datang dengan senyuman dan salam (bagi yang muhrim jek tau!) ouh, my social skill was really being tested! i gave myself  D+ or C-. Eleh, ok la tuh!


Pastu kan wak, saya jumpa dengan ex saya. exes lebih tepat atau dalam bahasa melayunya bekas-bekas saya. Bekas-bekas guru saya yang mengajar dari julat darjah 1 hingga form1 yang tinggal di kampung saya masih mengingati saya tau wak...walaupun saya dah berubah dari aspek penampilan khusunya yakni lebih cantik, jelita, ayu, anggun, manis, kacak, tampan dan semua la sifat-sifat kecantikan yang boleh saya tipu wak...saya blushing sangat tau wak....

*wak di sini membawa maksud awak. bukan wak leman, wak jogo, wak lu mahupun burung wak-wak.
terima kasih.


niew aq nk flshbck blk psl aq blk tadiew. aq ikt ttwgsew, aq nmpk ad s0wg p0mpuan butew weh. s0wg jek. gilew survvl tggiw p0mpuan niew aq ckp dlm hatiew. owh yew, aq jmpew beliaw time ngh tgguw lrt kew ttwgsew di stsn bndr tsk sltn.

*saja-saja nak guna gaya bahasa yang amat jarangs ekali aku guna. ye, tahu. sama-sama.


eh, dah lah. niat asal nak ceciter pasal azam dan tahun baru siap dah fikir tajuk entri dah. eh, jangan la wahai readers ku yg beribu-ribu ye ..*petir. nanti-nanti la aku ceciter ek. bukankah kita merancang, Allah yang menentukan. kan...kan..???? ok.
dah. malas giler nak update dah. ok, nantila...aku update tahun depan ok! 

sekian dulu, c yaa


love,
jefri


p/s : ada dua qalqalah iaitu qalqalah sughra (kecil-parking kat tengah kata) dan kubro (besar-parking kat hujung kata) dan untuk lebih lanjut sila semak balik buku tajwid memasing dan rujuk ustaz yang bertauliah untuk lebih baik atau guru mengaji kampung atau taman perumahan anda yang diyakini.

ok.peace.

2 comments:

Anonymous said...

huhhu..ayt poning.

Jefri said...

hehe...saje.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...