Sunday, December 12, 2010

luahan seorang blogger (eh, itu aku!)

Luahan ini adalah yang terlintas jek. eh, takde lah luahan sangat pun...sebab tu aku labelkan entri ini sebagai saja-saja...


salam..salam..salam...

i am currently listening to memori daun pisang via funkerfm (eceh saje nak promote!) and as u guys read this, it will be spelled as i was listening....ok. this whole blogging crap drives me quite crazy / nut.

pes of ol, niat asal blogging??? niat asal!!!
sekarang nih macam ada fenomena :
sibuk mau update blog tapi entri tahpape asalkan update, sibuk mau tambah follower, sibuk mahu cari trafik. sibuk mau komentar yang banyak. sibuk mau dilinkbackkan...tu tak kira perasan sibuk lagi.

fine. aku memang sedia maklum blog aku ni tak femes mana tapi aku dapat rasakan blog lain yang femes itu takde lah njoice sangat kalau kita duk layan. sebabnya mereka femes sebab mereka mengalami fenomena tuh.


dan aku seperti merasakan aku seakan hampir terjerumus ke dalam fenomena itu. but then i stop and stare (bukan lagu), niat asal aku tulis blog adalah untuk aku senyum dan mungkin ketawa kecil sambil pose anak dara (oh, thats superb gross!)  apabila aku bukak balik entri-entri yang lama.

then, it just occurred to me that well, i will just stick to my old plan. kan?
jadi, aku akan hanya update blog mengikut mood. eh, wahai checklist, bukankah aku begitu? hurm.

ok. i am soooooo aware that i have silent readers (bahasa kurang sopan is stalkers yet i dont think so, kan?)
the other niat asal was to people enjoy reading mine (sila rujuk description profile) and i will spell it as 'is to people enjoy reading mine'.  ok got it?

second awareness, i will do the blogwalking only, if only i have time or whenever i need. kadang-kadang tuh aku baca satu blog, ke blog lain..pastuh ada link, klik jek..klik..sampai lah takdir menyuratkan aku untuk berhenti.....kalau blog tu berbaloi, (by berbaloi, i mean i enjoy reading theirs)...
so, with my fullest humble and respect to all people,
i would like to say...
i tak suka lah frasa 'follow u, follow me back...'
yes, sometimes, i will come into it. tapi pastu, kalau entri anda keluar di dashboard, kemungkinan untuk i pergi, sangat rendah sekali...
*penggunaan i dan u adalah untuk meredakan intonasi pembacaan untuk mengelakkan sebarang offensive dan obnoxious situation.

then, i dont put nuffnang thingy bukan sebab apa...first of all, i bukan nak gebang.or what. it is all on u.
kan? we choose the road. i just risau, entri i mengandungi dosa..pastu, nuffnang akan memberi duit berdasarkan blog traffic ntah pejadah kan..so, halal + haram = haram. ini pandangan i tau. tak tau la dari segi fatwa or ape, coz benda ni belum jadi isu. apa-apa pun i tak cakap yang u tak boleh letak nuffy kat sidebar...it is just because i am clueless k...
*penggunaan i dan u adalah untuk meredakan intonasi pembacaan untuk mengelakkan sebarang offensive dan obnoxious situation.


lagi, apa lagi nak bebel ek? dah cukup lah ek..

nanti kalau tiba-tiba terkenang perihal ni, kita wat drama bersiri ek...ok?

sekian dulu.. c yaa


love,
jefri



p/s : dan paling best, the great escape being used for the irresponsibility dalam etika blogging adalah, 'eh, ini blog i, suka ati lah i nak wat apa-apa pun..u sibuk watpe..huh'
*eh, u jangan get offensive, i pun selalu cakap camtu...
**penggunaan i dan u adalah untuk meredakan intonasi suara untuk mengelakkan sebarang offensive dan obnoxious situation.

p/s lagi  : haa lagi satu. tak suka tol ngan anonymus yang bertopengkan nama ntah sape-sape yang wat iklan kat shoutbox...dasar pengedar malware! huh! maaf, emosional....~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...