Thursday, October 21, 2010

sebening tengahari di balai polis.

salam..salam..salam...


wah tajuk cam gempak.


ehem..ehem...


kali ini saya ingin menghanjeng err i mean menghupdate tentang kisah saya semalam.

seperti yang sudah sedia maklum,
hujung-hujung sem merupakan waktu paling genting sempah dan sampah apabila dikaitkan dengan DUIT.

kalau tak percaya, sila lakarkan graf log kepekatan duit vs sin hyperbolic poket.

fine.
tidak relevan dengan kisah yang hendak diceritakan.



...................

ok. semalam saya kuar kajang.

kerana saya perlu menemani kawan saya, solehah yg tidak solehah untuk ke balai polis.
*atas dasar taknak dia ungkit semua bantuan yang pernah dihulurkannya suatu masa dulu.hohoho

kesian, saya teman dia pergi serah diri ke balai polis....


purse dia hilang.
semua dokumen dia hilang. of kos la kan. semua dalam purse!
ic, student id, bank card, pic harun salim bachik(taste sangat kan ngan warga emasss)
pic rozita che wan(sebagai inspirasi) dan pic sharipah hapsah aka NC ukm
(sebagai dorongan moral)

*ok, the last three is tipu!




pergi balai polis tuh...isk3...
takde aircond...cuma iman yang menemani diri..errrrr


eh, sebelum itu,
jalan nak ke balai polis sangat lah sesak dan penuh dengan blackberry jem


lintas punya lintas dengan berbekalkan 50-50 peluang hidup,
berjaya gak.

masuk2 jek gate,nyaris kami bumped wit kereta polis.
lantas, sol menjerit kewanitaan..*ok, itu sangat tipu!

tapi, mata liar sol terpandang ke arah polis yang guard security box...
air liurnya membasahi segenap penjuru tanah. *tipu lagi..


eh, apehal ni melalut..teruskan!


ok, yang nak citer ni,
polis yang amek report tu, polis baru.
orang kelantan ke ape tah.
then, tulis report ala-ala macam ala-ala lah..

"saya kehilangan purse. puas saya cari, tapi tidak jumpa."
"alamat, UKM, Kajang, Selangor..."

antara statement pada laporan yang buat aku menggelengkan kepala beberapa kali.



lama gak prosedur die.
tengah2 tunggu tu, ada lalu 3banduan.
ngah bergari antara satu sama lain aka threesome...*ops lucahs!


oh, insap sekejap.


then,
aku pergi karaoke.
13 lagu. walaupun jamban, tetappp...
pilihan jiwa.
sol takde duit dia kena pura-pura diam dan dilarang membantah.


pastuh, kena pegi wat ic baru kat JPN.
kat terminal kajang.

kena kau rm60.
nasib baik student, kalau tak beratus lebih.
sebab ni kali kedua ilang.

pastu aku memekak2 ngan membebel2 lah pasal ic hilang jek, tak pasal2 kerajaan dapat duit err i mean habis duit keluar sesaje. just because kita ledey..(lalai)

pastuh, kat seat depan ada budak perempuan terpandang aku yang ngah memvevel ngan kacaknya, tersenyum.


aku terus tanya pendapat dia, setuju jek.
oh, budak ukm gak. 1st year.
aku cakaplah pasal semua2 tuh..


derr...rupa2 dia pun ilang ic.
ngan kawan dia lagi jugak.

haiz.

*dia x terasa kot. malah semakin motivated untuk tidak cuai lagi?




pastu balik.

umm. tah pape citer tah entri ni.
tak best langsung.





moralnya :

1. jangan ponteng kelas BM dan geografi (abg polis kajang jangan mare....)
2. jangan suka sepah-sepah barang. nanti hilang, padan muka.
3. list down dulu lagu ape yang nak dinyanyikan supaya
tidak menyesal apabila sesi nyanyian tamat.
4. jangan buat jenayah. lokap takde kipas angin nor aircond.




ok lah.
sekian dulu. c yaa




love,
jefri




p/s : sape solehah? kosmate saya yang heyynaar..~

*cari di fb, nama solehah azman.

**oit sol, market lah kau kat blog aku ni! royalti plezzzz.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...