Wednesday, October 20, 2010

malammare?

salam...salam...salam...


ENTRI INI AGAK PANJANG DAN BOHSAN.
KALAU TAK BERMINAT, SILA MAIN JAUH-JAUH!
TERIMA KASIH.=)


meneruskan lagi entri-entri dalam blog ini,

(muzik soundtrack filem hantu bergema-sila imeyjin)

........


pas subuh.
aku tido.
nota : tido pas subuh adalah tidak digalakkan. leh jadi pelupa...


standby nih baca doa kursi, siap mengucap semua...tido..
ummm nak bangun pukul 8 coz ada kelas kul 9am.

............



perenggan seterusnya perlu dibaca dengan nada serius dan penuh fokus!


............



tiba-tiba aku berada di sebuah rumah yang sangat cantik.

aku pelik melihat persekitaranku yang penuh dengan barangan mewah dan berharga.

aku terdengar keriuhan.
smeua orang ebrtungkus-lumus.
ya. hari ini hari perkahwinanku.

dan aku kini di rumah pengantin perempuan.
terlihat the bride was being made and touched up.


oh, aku dapat melihat sisi wajahnya.
cantik. dengan rambut diikat sanggul, pipinya merah delima, putih mulus kulitnya.

jelas aku melihatnya.
*tapi nape free hair! alaaaaa!


aku yang berdiri terkesan akan lontaran penglihatan seorang lelaki tua.
aku pantas menerka. itulah bapa mertuaku!
segak dan kemas. usahawan berjaya barangkali.




...........


ok stop. penat wei tulis camtuh.

haa.
pastu aku dipakaikan pakaian pengantin,

the best part is, baju aku kena tukar ngan pengantin lain.
instead of pinky wedding dress yg ada ropol2,
aku dapat baju macam pahlawan jawa.
aww. sangat cantik! siap tengkolok? lagi.


then, yang tukar dress ngan aku itu adalah remy ishak n tiz zaqyah.
*tiz zaqyah muncul mungkin sebab aku ada mention beliau dalam entri sebelum ni.
=p


like, haa???


pastuh, aku pandang diri aku kat sebuah cermin.
(standard r rumah orang kaya2 ada cermin besau kan)
aku cakap kat diri sendiri,

haaa?? aku nak jadi suami orang? haaa??waaaa????


pastu terus aku naik motor.
which motor tu motor kat umah aku.
*cane leh lepas situ.

aku tak tentu arah ngan pakaian pengantin then tak tahu camne plak bley ade sepupu aku, named jeni duk belakang.
*jeni is kinda a tingtong person.=)


jeni tu menyengih je lah. sebab die suke tau kalu ade keraian camni.
but then, itu keraian untuk aku.

aku nervous gile!



pastuh aku teringat pasal sedara mara, mak bapak.
mana diorang sume! ah.
aku pegi umah masing2, sume kosong.
argh tensen!
*sekejap jek aku pegi dari umah ek umah.

and yg paling sedih sebab parents n adik beradik aku pun tah ke mana.


giler down!


pastuh aku berenti kat satu simpang,
aku rasa macam benda ni sume mimpi.
then, aku cakap, wake up jefri.

pastu tetibe jek kosmate aku, mimi die cakap,
"ni bukan mimpi, betul2."

aku terus percaya.
then aku macam haa...??
bertambah2 neves wei!

then, dapat mesej. daripada macam pekerja pak mentua aku tu.
*aku ngah gune fon jenis ape pun taktau. snaagt pelik designnya.

die tulis,
"umm pastikan ada pengapit ek."
lebih kurang camtu la.


haa???

haah. aku tak gitau sorang pun kawan aku!
giler!


aku otomotik teringat kat aiman.
tapi die kat umt, ngah final.
*boleh pulak...

taknak ganggu aku teros col shafiq.
dem, voice mail box.!


last aku col fazrul sebab dia dekat n majlsi nak start lagi 15min.
pergh gila.
mula-mula fazrul macam ape tah.
gelak-gelak ngan mak die.
*?????

pastuh nasib baik die nak.


............


pastuh aku terjaga..sebab alarm berbunyi.


hohoho.



serius wei!


giler lega time bangun tido.

susah sebenarnya ek nak kawin ni.

ok. maybe ade sebab yang buat aku mimpi kawin.


events sebelum tidor,


malam tadi- makan tukar2 meja-pastu cakap kat senior yg ada kat situ-nama fady, hmm nanti KAWIN 3 ni..hehe.


malam tadi-time study?-wat assgnment- borak2 ngan bebudak ni-lagi2 mariam-citer pasal KAWIN...isk3..



malam tadi- bukak forum cari, ada artikel pasal sheikh muzaffar kawin-pastu pikir, ala, nak KAWIN pun giler gelabah..rilex r...



hehehehe..pastuh, teros mimpi KAWIN.

*ini bukan mimpi basah. please clear your mind. thank you.


err..dah la tu ek.


sekian dulu. c yaa


love,
jefri

p/s : saya nak kawin umo 25 tahun sebab nak ikut sunnah nabi. then saya nak kawin ngan pempuan yang leh terima cerita pelik saya yang salah satunya adalah seperti di atas.
*heehooohuuu..kahwin itu satu event yang sangat mendebarkan. saya sudah mimpikannya, anda bila lagi??
**mimpi basah korang sila tolak tepi.sekian.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...