Monday, October 18, 2010

lepas sudah.

KO MEMANG KAN!
NAK MAIN-MAIN NGAN AKU.
DAH BAPE LAME AKU TAHAN.
AKU NAK LEPASKAN JUGAK HARI NI.

OO..SELAMA NI, AKU DIAM JEK,
KO INGAT AKU NI APE? TUNGGUL TAK BERDAUN?

MEMANG AKU NAK CAROT, TAPI TAK NAK.
AKU KENA JAGA IMEJ AKU.

SEBELUM AKU MASUK U NI,
AKU TAK PERNAH JUMPE BENDA2 MACAM KO NI.


LEPAS AKU JUMPA KO, TERUS!
KO PUN TERUS JEK BUAT2 BAIK, SUH AKU TERUS LAYAN KO.

MASA TAHUN SATU DULU, SELALU GAK AKU LAYAN KO.
NASIB BAIK LA TAHUN DUA NI AKU BANYAK BENDA NAK BUAT.

DAN HARI NI AKU NAK LEPASKAN SEMUAAAA!!!!!!



KO JAGA !


.........


"ehem...ehemm." lembut suara seorang wanita menegurku.
"kenapa ni? macam ada yang tak kena jek..."
"err..takde ape2. cuma stress sikit,"aku membalas teguran tiz zaqyah itu.

"biasa la..nak exam kan. lagi2 skang ni jadual exam dah berubah. gara-gara deepavali. eh, jefri jangan jadi racist tau. kita kan 1malaysia,"nasihatnya melembutkan jiwaku.

"tahu. rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. tapi tak rasa macam shit ke bila ada itu menyebabkan exam patho pada malam 26hb then 27hb tu ada exam amali pagi, kimia kump utama n peralihan petangnya. deret tau,,"aku cuba tersenyum.

"entahlah. no komen. isu tutup aurat nih...eh..silap jawapan..maklumlah, artis ni suka bagi jawapan stereotype..sebab banyak amek steroid kot, hik3," tiz zaqyah tersengguk-sengguk ketawa sambil terkeluar ayaq mata..awat la huduh sgt lagu tuu....

"awak, jawab la soalan saya tadi. jangan sampai saya buat status fb!" aku mendesak dalam kenafsuan.


"hik..maaf....emm..saya tak tau la sebab saya bukan amek kos awak pun dan saya tak pernah makan shit. awak pernah," jawab tiz, lemah-lembut.


dia tersenyum.
aku tersenyum.
lalu semuanya tersenyum..

mujur ada tiz zaqyah yang mampu mencairkan amarahku.

...........



so, apakah kaitannya semua ini.


well, hari ni.
at last! at last weh.
aku dapat menyusup kuar pegi ke mid.

actually xkisah la mana2 mall pun, janji yang ada wyg ngan tmpt mkn yahudi or msg tinggi.
coz neriah ngan orang ramai.^^


ini 1st time kot dapat kuar-kuar.
*sopink raya tak kira-aku gi sogo-lpuasa-kureng feel
sejak masuk sem1 tahun2 dulu.
ni nak habis sem dah. yes!
*as usual, sorang2 is the best.



hik3. puas.


aku buat ape?


1. muvie-magika. syukur dapat tengok.ingat dah ditamatkan tayangan.
still ada walaupun theater kecik. well, normal la kan ada gak bangsa melayu yang rasa-diri-cantik/kacak-bercinta-macam-esokiamat-tapi-buat-dosa-dengan-gesel-gesel-dan-mungkin-gentel-gentel.huh! so.bla..bla..bla...


2. ada satu kedai kat food junction, nama gerai/kedai/booth/apekejadah tu nama dia NASI CAMPUR. ada lauk die aku suka. yang pieces of isi ayam die buat goreng sos or kicap manis tuh.
ahhhhhhhh..ahh...ah...ah..puas weh!


3. makan secret. hari ni plus ada try tomyam-kung-ape-tah. sedap. tapi lebih kurang cam rasa maggi perasa tomyam jek. cane tuh? *tertera award winning..


4. masuk mph. lepas kaget tengok buku2. terus kuar. capai mastika sebijik.


5. epal besar! best. ah! perisa green tea memang my forever favourite! tapau half dozen.
ahhhhhhhhhhhhhhhhhh puas!



ok. skang saya dah dapat terapi psikologi yang cukup.
duit pun mengalir bagai air..*bunyi flush toilet kedengaran.

jadi, saya nak study sebab saya baru sedar exam final adalah pada minggu depan!
*nasib baik aku gi mid tadi kan. hehe.


ok lah.


selamat menempuh alam peperiksaan uolsz.



love,
jefri



p/s : eh, nape tiz zaqyah? jefri minat die ke? eh takde lah. producer yg suruh. ^^

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...