Saturday, April 3, 2010

abang itu bro!

( mp3 sedang mengumandangkan lagu inteam..
jap3...nak tukar lagu pojiah latip-tua mengejar kita )

Ingatkah semua
Hari tua pasti menjelma
Detik waktu yang laju
Pantasnya tak akan menunggu

Begitu usia
Makin hari makin meninggi
Siang malam berganti
Yang pergi tak berulang sekali lagi

Begitu cepat putaran masa
Terkadang tanpa pun kita sedar
Siapa yang lebih bersedia
Dialah yang selesa

Tua mengejar
Pasti tiba masanya
Kau merasa
Hidup tak segagah
Waktu remaja
Di mana tenaga
Menyala-nyala
Di hari tua
Makin terpadam semua

Tua mengejar di mana kau berada
Tak berbeza semua kan merasa
Itu hakikat tak bisa hindari
Walau seinci bersihkan diri
Sebelum terlewat nanti

Hey kawan semua
Aku cuma memberi pesan
Andai cukup bekalan
Tak mungkin kita kehausan

Usahlah menunggu
Uban memutih di rambutmu
Cepat-cepat berilmu
Semoga tak menuju di jalan buntu



ceit! xpernah nak taruk lirik lagu, tetibe rasa stim plak nak buh kan..bolayan~

well...something has to do wit this song..kalu x.watpe dibubuh n ditaruk link utube itu kan..???
ok laa..tpaksa ngaku..makin hari umo makin ningkat

even time kat sek men keb (f) chemomoi ngan KMNS 08/09, H2P7
selalu dok cakap umo aku makin menurun instead op orang lain kan..
waa...sedih to bile dah xjadi belasan..
bday aku lagi 4bulan..
so 4bulan lg aku nak mgharungi idop sbg teen (belasan)..oh..oh dan oh..

tapi kalu nak diikutkan, lagi besar lg best kot..
time raya la best..time kecik2 dulu slalu suka usha time raya...
tgk abang2 cantik n akak2 yang hensem duk layan, bagi duit raya..
pastu dalam hati cakap,'i wanna b like korang'
then, tgk dorang balik raya dpn umah..
mulut nganga nih masuk asap moto dorang..

oh...dunia mmg xpasti..!
time aku dah kat tahap itu, aku pulak nak jadi cam dedolu..hinsss..

tapi takpe, nanti aku usahakan untuk biasakan diri..

hmm nape entri kali ni lain benor konten nye kan..
tah lah..
ok, tkpe, aku teruskan lagi..

dulu, time aku join explorace zaaba,
so bla..bla..blaa..
dah habis, aku tunggu lah bas nak balik burhan..

dan2, ada sorang mamat tegor aku,
'abang, bas xnaik hari ni..kena tunggu kat bawah'

ceit, aku ngan muka kelat pun beredar..
ok, pesli, aku xsuka orang yang umo lebih kurang nih panggil aku abang coz aku xsuke woykeh!
kalu umo baya2 anak ikan th, i likeee....(weks!)

scene lain, kat bilik tv,
panggil aku abang.again..????
huh, terus aku beredar, mengheret jiwa yang pasrah..oh..



then, semalam punya entri (plez skrol entri di bawah)
huh! aku = 25 taun!
memang nak kena penampar jepong plus taiwan...


kesimpulannya, aku xsuke digelar 'ABANG' coz aku rasa tua DAN korang yang panggil aku abang pun bukannya adik aku pun! huh !


tetibe emo kan...tah pape jepree ni...!



hmm k lah..sekian dulu...c yaa..


love,
jefri


p/s : tarikh lahir kita tau, tapi tarikh kita mati taktaw kan..oh,
p/s : alfatihah untuk arwah din beramboi..hmm pasni spontan mesti kureng seri..~


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...