Wednesday, April 14, 2010

Y is Mengapakah..???

salam..salam..salam..

( alangkah sedihnya...hatiku..param param pam..duka meliputi qalbuku..param param pam..
lagu A Rahman Hassan menjadi peneman di kala ini bagi aku yang malas membaca AlQuran,oh!)

waa..waa..waa..tangisan gedik aku pun keluar..
mengapa wei..mengapa wei..???
asal teda air di bilik air..????
jangan la panggil bilik tuh bilik air kalau teda air kat situ..????
mengapa..mengapa..??? (tarik key nike ardilla sampai uvula tercabot n tertelan masuk tekak)
*uvula=anak tekak bukan anak ikan ek...


so, merasa la feeling nak beratur panjang2 dalam kiosk? mini? bilik air..
ah, teda keja aku..! kiosk? mini? bilik air tuh depan bilik aku jek..
actually pagi tadi ada air..tapi..disebabkan amalan tidur selepas subuh aku jarang tidak diamalkan, so..merasa la tahan berak kan...(oi orang sebelah, cepat sikit la berak tuh..berak taik platinum ke hape..????)


"citer pasal air teda kat blok pun nak masuk kat blog, tak matang langsong wei.."
"eleh, ade jek yang post kat fb..lagi manja..."
"oo..menjawab yek.."
"daaa...~"

ok, disebabkan kat fb dah ramai kosmet aku yang buh status pasal first exam semalam, so tak payah la kan aku nak menambahkan lagi keterulangan itu..
tulis kat blog, lagi nampak style kan..???


ok..semalam exam biologi molekul kul 1200 kat dewan dectar blaa..blaa..blaa..
meja aku no 4...duk depan sekalik ( tipu! depan sekali meja no 1 laa!)
soklan ada 6 esei pilih 4 eh, bukan pilih 3...
aku jwb soklan SNP (bkn siti nurhalija prodaksyen ek!),RFLP, ngan PCR..
DUSH.!!! terpelanting seketika tengok satu esei 30markah..

benda jek nak bebel...xkan nak tulis esei style hupdate blog yang dimulakan ngan salam..salam..salam.. dan diakhiri ngan love, jefri beserta sedikit p/s...(ops!)

tapi..takpolah..den teda kisoh..asai keh dapak markah penuuh, sekda masalah..
(wekk..matila verangan..eh, tapi anggap doa la ek..amin...!)

hmm..lagi tujuh la nak tempuh..kalu deret wat tujuh hari terus kan boleh..
tapi, apakan daya..ayahku cuma peneroka di felda chemomoi..hinss...


jap..
sebelum pelajar dibenarkan menulis..ada makcik a.k.a pegawai akademik/exam ada datang approach aku..
uik, nak ngorat i ke..??? so, duduk pose feeling cantik+kiut+macho=hazab

'hi..assalamualaikum...sihat?'

'waalaikumsalam..hi..eh, islam rupanya...sihat alhamdulillah'

'masyaAllah, dah terang lagi berspotlight lampu mercedes bently lagik kan i pakai tudung nih..
of kos la islam..hahaha (sambil ketawa tak hengat dunia..)'

'ok, apa objektif u approach i nih...??'

'hmmm i dah lama usha u...sudi tak kirenya kita kuar kajang pasni...i nak tunjukkan u dekat parents i'

~pengsan~

ok! stop merapu-rapan..

(dialog tadi adalah tulisan di bawah sedar-maka jangan percaya, kalau anda percaya bermakna anda juga di bawah sedar juga-maka sedarlah! )

ok, yang nih yang butut2 punyaa...



'asal pakai SELIPAR nih..kaki sakit ke?'

'eh, tak lah..err bukan boleh ke pakai SENDEL?''

'mana boleh..kasut jek...'

'exam sem lepas,boleh jek... (tanak kalah nih)'

'itu mesti dorang tak check..saya bagi notis amaran yek..next time pakai kasut'

'terima kasih '

~senyum~

aku pun tak tau nape aku cakap terima kasih..hmm itu jek kot perkataan yang sesuai untuk dibalas..entah..


ah..dah lah...penat bebel nih..
k lah, sekian dulu.. c yaa



love,
jefri




p/s : argghh..! budak u lain dah ramai balik cuti...napa ayah aku bukan naib canselor ukm..???


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...