Sunday, March 7, 2010

berlumba untuk penat...

salam..salam..salam...





haa..hambek..mukadimah ngan muntah..penah ada bloggers lain wat camni..??
( isk feeling top bloggers tol! nan ado jek )
tadak apa..
ini celita kalu, itu loya mual geli jangan kasi baca ok..
saya amaran sudah kasi ok !

.......


hari ni ada family day kolej ku ini..tapi...
kolej zaaba pung ada macam karnival lah..
shortly named-kapreza ( karnival premium zaaba )(cam masked rider kan?)
aku, amy, mira,solehah n akim join explo-ukm @ explorace lah !



pic gedix di pagi hari sebelom bmula..geli plak bile tengok balik..ah..dah upload..nak wat cne..
isk..lupa sanagt nak amek pic lepas race..
penat sangat kot.


giler penat weh! pes time sunggoh !
ada 10 checkpoint, range from bukit kiy to tasik kejot..
wah, sangat tekejot aku tatkala diumumkan sedemikian..

tapi takpe..steady..berbekalkan nama cipot syedut sebagai pengharap tuah,
kitorang start ber-race
err.. nak list down ke..?? boleh gak ek..kot nanti aku baca balik, segar di minda kan !
errr....


1. teamwork utk bawak belon air yang kena nyonyot n pass to one another
to fill an empty cebok..( excellent )

2. kira tangga zaaba-fak kejot sambil isi tempat kosong lagu satu harapan..
( kitorang amek penalti coz malas nak ulang )
( note : satu harapan is a theme song 4 zaaba )

3. kena wat stretch exercise kat tasik kejut..ada part kena nyoyonyot pisang gak then pass member untuk dimakan..( err aku yang wat nih..psst jangan lucah ok ! i amat suci ! )
( part ni excellent ! )

4. kena minum 1oo+ but dia buh garam..cam cibai rasa dia! bluek!
dah r straw dia lubangkan..lagi lah lebih feel rasa supermasin tuh..
(aku berapa kali muntah kat sini..kuar kut idong pun ada ! errr...tak datya wei..skang pun still rasa loya dia )
( part ni ok jek kot coz masa rugi ngan aksi muntah jek..)

5. pakai terompah bkembar n pass getah 10 utas..( panas tapi ok kot performance tadi )

6. angkat bola guna tali rapia ( excellent giler vavy..paling senang kot )

7. tiup tepung untuk amek reben untuk buat ketupat dua bijik...
( excellent coz akim sangat diva buat ketupat..
dak pempuan haram tak retinye..isk3)


8. buat aksi merdeka dalam 5 mood=dangdut,romantik,marah,nazak n sexy..
jeng..jeng..jeng..pastu ada aksi makan lagi..
kena makan sandwich inti kunyit serbuk,peria,bawang putih, sos cili..yeww
ada plak satu gelas besar jus tembikai+cili+bawang kot+sos=horror!
aku nampak jek jus tuh teros muntah..wekk..banyak giler..( part ni ok kot tapi aksi muntah paling banyak time nih...isk3...baju+beg aku abis kena muntah solehah..weks! )

9. amik puzzle dari serbuk kunyit, sos cili, budu, tepong+telur n kopi,teh,garam
( sorang satu pilih medium mana..aku pilih kunyit..
wekkk rasa cam ikan goreng...semua ok tadik ! )


10. lastik tin sampi jumpa tin yang ada tulis jawapan sape agong sekarang..isk3...
( memang failed bab memanah/melastik/target2 nih !
tapi ok jek..dapat gak selesaikan..fuh..! )


then habis..setiap kali dpt klu, dpt puzzle suh kumpul..pic dectar rupenye..
and..ciput syedot dapat tempat ke2..!!!! haha..siyes puas ! taksangka gak..
syukur gak...
dapat gak sobeniyer..cantik ! mana tah letak..~


sementara nak balik tuh berlegar2 lah kat karnival tuh..adam af, bob af ngan mus may nak datang esok wat hits1 live..hmm tak heran..

aku tetibe spotted ada pameran kucing baka kacukan..giler kiut !
harga die pun kiut ! kira yang paling huduh pun rm12 ribu...isk3..

tapi tak besh lah tak dapat pegang sendiri..not allowed ok!
kalu tak mesti habis bulu kembang
kucin2 sekalian..



............


huh..lenguh2 satu badan..ni aku baru pas balik dari majlis penutupan hari keluarga burhan nih..baru malam tadi pembukaan..ahaks..
aku jadi pelayan vvip..isk3...layan je lah..takmau komen...


hmm.. k lah.. nak berehat sangat nih...
sekian dulu, c yaa..




love,
jefri







p/s : nak dilute kan garam2 yang bertan2 dalam badan aku nih bpe banyak aku minom air..isk3..tapi aku suke giler jus oren zaaba ! i fell in love wit u !
























No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...