Sunday, April 25, 2010

cerita selepas semalemmm..mmmm..~_~

lagu desa tercinta-nora berkumandang membuatkan hatiku sayu untuk pulang..waa..=(
rasa macam nak balik..tapi taknak balik pun ada tapi rasa nak balik ah,
(penuh kehindustanan betol)



salam..salam..salam

seperti biasa, lintas langsung dari ptsl-ukm library section 24/7...
woo...yendree beteh..ponggal poraahh kaho nar pyarr hey..waley2 (err..abaikan)
pagi tadi lepas semalaman bertapa di ptsl ....
aku selamat mencemar duli kat bilik pukul 8pagi..

orang lain dah mula bangun tido (minoriti la weh..baru kul 8pg tuh..hari ahad plak!)
aku baru nak tidor...oh, sedih tol jadi Pengawal keselamatan PTSL jadik student ni kan

pastuh, aku mandi...(ni pun nak gtau ke? harus la wei...)
pastuh aku basuh baju dengan menggunakan teknologi terkini..(mesin basuh jah!)

dan pukul 3ptg pun terjaga dengan sendirik...
pegi jemur baju sambil feeling2 suami mithali
dan mendendangkan lagu dato' ct,
aku pun sidai lah suar dalam aku...(err ampaian dak laki juga laluan dak ppuan balik bilik)


tiba-tiba....

tiba-tiba, takde ape..coz takde sape lalu..
oo...i like jemur baju kul 3-4ptg...
boleh perah spender lama2
....

eh, eh..
jangan plak readers aku ni dok congok time kul 3-4 semata-mata nak tunggu aku jemur jemur an...takde apa2 yang memungee..muehehe..(isk..dah tingtong ape nih...??)


isk..apesal tah citer pasal nih..
ok, aku kena fokuskan penulisan aku ini supaya terus berhemah dan beretika..

ok, tadi pagi time nak balik tuh..
tengah catwalk balik sorang2 kat antara jalan runway yang panjang+penat itu..
tengah feeling nih sambil nyanyi
lagu kupercaya ada cinta part korus yang pandang2 alam ini sambil pandang difikiri...

lepas tuh, aku terpandang sekor monyet/kera ngah pandang aku...

pastu kami saling berbalas pandangan..
(ececeh..ingat cinta pandang ptama ke? drama yusof haslam sangattt!! dont like ~)
pastuh tetiba dia macam mengaum buat bunyi nak sound aku .....
sambil tunjuk gigi dia yang tajams kuning tuh kat aku..

eh, eh, dan eh..apehal tah..
pastuh, aku pandang dia balik..
then, dia wat lagi..
dekat berpuloh ratos kali gak la aku wat rutin tuh...

tapi nasib baik aku ni jenis beralah,
aku xnak citer panjang, mata aku pun nak tido,
aku terus ikut jalan yang lain ....
sebab kalau aku nak cekik berborak ngan sekor tuh,
aku kena gak cekik berborak ngan members2 dia yang lain kat atas pokok tuh..
satu kampung aku kira rasanya...



hmmm...k lah sekian dulu.. c yaa...



love,
jefri



p/s : aku col mak aku, then cakap2 ngan adik aku..die citer yang kucing kat umah tangkap tikus malam tadi..haisshhh...itu pun mau citer ka (eleh, macam ko gak, jepree oi!)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...