Thursday, January 28, 2010

undi-library-laboratory

salam..salam..salam...

agak penat hari ini..
pagi-pagi tadi dah kena bangun awal..patut kelas kul 10..
hadoii...
ni semua pasal mengundi...btw..aku undi sape? biarlah rahsia gituuu...

pasai apa..banyak gak kontoversi pasal election nih..
dah macam pilihanraya umum betul !
soseh..soseh la banyak nye..
ada yang kata sape undi pembangkang,
dibuang kolej, kalau grad susah dapat kerja n apa tah lagi..
tak ke horror+humor bunyik jek 2..?? isk3..aku gelak jek ! macam-macam !




time ngundi tadi kena berlenggang2 sawi jek..
takbleyh amek pic langsung..huh ! btw...kempen poster dia tak best lah!
itam putih jek ! manifesto pun hmmmm....


malam tadi...baru lepas solat isyak dalam kul 9..
tiba-tiba macam ada kertas terjulur tiba-tiba dari bawah pintu..
fuh ! nasib baik aku masih dalam wudhu'..kalau tak..
mula-mula aku nak bukak pintu n jerkah jek si penyelit tuh !
dasar tak reti ketuk pintu, bagi salam..awal lagi masalahnya !
lain lah kalau dah dekat kul 3pagi time aku tahajud ke..( err...pernah ke.??? )

then, nasib baik aku ditenangkan oleh roomate....
lalu aku terus minum susu aku ( susu everyday ok ! )

dan paginyaaa...undilah aku sebelum aku diundikan...
beratur panjang nih..yang hadooo memang jenis budak kampung kan..
sah-sah terpampang kat situ Q untuk tahun 3 dan 4..
yang Q tahun 1 n 2 lengang selengang-lengang alam...
so, dengan tangkas aku try kaber malu and terus pergi Q sebelah...
dan aku pun mengundilah calon itu mengikut rupa..ahaks !

so, lepas habis kelas dekat pukul 11 lebey, pegi la lunch..
then, pegi PTSL ( ppustakaan tun seri lanang ) bersama solehah..
dia mau buat report katanya..(buat=copy )
kami berkongi mp3 and tetiba dia kata dia nak wat perjanjian ngan aku..
( wah ! teringat dunia baru..opie n tajol wat pjanjian anti kapel till graduate )

dia cakap pas ni dia takmau copy dah report n nak berusaha bersungguh2 untuk masa depan yang cemerlang..gitulah lebih kurang..
then, dia drag ( bukan drag itu...!!! ) aku sekali..
err..aku pun terkebil2 n terketar2 sign borang pjanjian dia yang nan exclusive itu...

so..pasni aku kena rajin lah !!! errr..err...errr...

ah..pikir kendian tentang itu !
memandangkan aku takde lagi portfolio kat library..
so..aku suh 'partner rajin' aku tu snap2..ok?
tapii...camera fon aku nih xreti diam lah..bbunyi jek kalau snap2..
so tadak banyak la dapat..
( takot kena saman lah kalu wat bising, =rm10 )
puas cari port..last2 jumpe kat bahagian sastera..???


then..nak cari buku la tahzan..tapi dah fully booked sampai bulan 4 !!!!
aiyaa..haruskah aku membelinya..??
.........

petang tadi experiment paling lama kot pernah aku wat dalam hidupku..
dekat 4jam kot baru siap..waaaa...!!!!! penat....!!!!!!!!!
tapi best coz dapat tengok hasilnya dapat crystals uollsss..haha
tapi bukan kristal yang bley pakai nak bawak kenduri kawin or bergaya datin di hari raya..
pure punye..cantik...
ala..!!! lupe giler nak amek pic crystal itu !

memandangkan aku takde lagi portfolio kat laboratory..
so..aku suh amy snap2..ok?
tapii...camera fon aku nih xreti diam lah..bbunyi jek kalau snap2..
so tadak banyak la dapat..
( takot kena marah ngan pembantu makmal itu ! sangatlah garang itu orang..!!!! )




kitorang pernah buat biskut raya kat sini..betul tipu..!!!!



tong gas pun ada..err..ni lab ke dapor..???
that's why lah orang cakap chemistry is life ! ( yeke..??? )


inilah grup experminent yang tinggal..huuaaa..
yang lain dah balik dulu coz diorang punyer sekejap jek minggu ni..isk3...



haha..aku edit gak pic2 tadi amy ! baru exclusive..kannn..???

dan pics2 yang lain yang maleh aku nak upload coz kesuntukkan line internet...



dan penyudahnya..melting point yang kena cari tu takdapat tahu..
begitulah 4jam itu...=)


hmm.. k lah..sekian dulu.. c yaa..

love, jefri





p/s : skang dah tau camne nak silentkan fon bila snap2...hohoho

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...