Sunday, January 24, 2010

budi bahasa budaya kita..

salam..salam..salam....

pagi2 buta tadi kat bus stop pelik ek tengok ramai budak bangun awal,
pakai baju burhan ( guni ijau-bayangkan jek !)...lepas tu, ada yang gedix2 tol kononnya memeriahkan suasana lah ! ( sangat..(~_~) )

oh ! ada larian 1malaysia !
tapi aku watpe kat situ ???
isk3..aku pegi amek lesen kan ( amek bukan maksud aku pergi, ambil, n blah naik rapid ok ! )

hahaha...naik van..padat tuh ! tapi aku selesa di seat blakang..

tempat blajanye kat nilai...
sampai kat pendafaran..daftar...
isk3..beratur pun takreti ! bengkang-bengkok ! ( aku gak ! )



macam bdk2 skolah kot !
hmm adik aku cne la ek dah sebulan bergelar plajar taun 1



sepanjang itu, aku melihat banyak kakitangan, mulut, telinga, kemaluan n segala organ lah yang tidak mengamalkan berbudi bahasa budaya kita..
lets list out uollzzz ( yek ! xsuke word ni..! xmau gune dah ! )


baca dengan penuh budi bahasa, kalau takmau, sila blah..sila lah !

saya terlanggar ( saya tak sengaja tau ! saya tak bersalah ! ) 'bumper'
ke apa tah dan yang pasti tak empuk..then cepat-cepat saya minta maaf..
kalau boleh saya nak salam,cium tangan lagi..
tapi, kau pandang macam aku ni ***** kau punye *****..wah3..bukan lagi kau pose kekwat ni ek ! takpe2...




takpe2..mungkin imaginasi aku..



kendian, namaku dipanggil...
kes ni wat aku nak nangis esak-esak sambil bersandar pada bahu sendiri..



.i sedih gak bila terkenang2 kampung halaman..huuu..lambatnye CNY...



bukan i tak dengar ok !
lantas aku berkata : u yang suara macam nak ehem2 ngan laki takut anak2 dengar !
sedih tol ! dah tu, jangan nak bunyik2 mulut tuh..kang aku cili2 guna taik cirit orang gila...nak ?!
kata aku, dalam hatiii....=)


dalam kelas teori...aku duk sorang2..huhu ;(
tapi tak heran pun coz ramai yang duk sorang gak..
all i need is praibesi...
becoz i want to faham semua2 itu teori ( yeke..?? hmm )
hau eber.. kapel belakang aku ni mulut bunyi macam ****
isk3..
so, aku bangun, then speaking, walaupun berterabor..gini




hey u m***** f***** !
could u just shut up !
dont even u dare to speak for a word !
it's so make me tense ! u b***s*** !
if u want to r****, just go outside !
so v*v* !


so, itulah kata-kata yang tak berjaya diungkapkan..
kerana aku seorang yang berbudi bahasa ok !

wah ! aku budak maahad kah !!!


ada gap jap ( though i think there's no need lah 4 dat ! )
so, aku joging2 manja ( jalan pelahan2 sudah ! ) menuju ke kantin..
yang hado, hazab sungguh kantin itu !
meniaga macam nak cari pasal jek ngan kastemer !

ok lah !
aku beli mi goreng yang tadak langsung sekor binatang waima anak ikan bilis
plus with minyak2 dia yang bley tapis n wat minyak lagi ( mcm seri murni tuh ! )
n air neslo yang boleh lah !

total up selepas makcik tu integrate,differentiate, wat graf,kira standard deviation
n probability yang aku akan makan sini balik..harga nye rm3.70!
so, aku berkata :

makcik ni time skolah dulu slalu ponteng ek !
nampak ckgu nak masok jek, lariii..

pastu makcik bawak paper pegi toilet, lepak atas sinki, isap cerut !


isk3..
sesungguhnya itu semua bukanlah diriku..
aku just cakap TERIMA KASIH MAKCIK !
yang sepatutnya aku dengar ayat JUAL YE, or TERIMA KASIH..
or ENJOY YOUR MOVIE ( ingat GSC kah ??? )
but, at least, give some akad jualbeli lah kan !
sebab aku kompem makcik tuh dah akil baligh...
aku tunggu gak kat kaunter tu agak lama konon2 ngah belek wallet..
tapi makcik tu tetap pose cantik kat situ ! huh !


cantek sangat la kalau perangai camni kan makcikkk...!!!


then..dah lah ! tak mau bebel banyak..kang banyak dosa plak..
k lah..sekian dulu.. c yaa !


love,
jefri







p/s : kat tempat memandu tadi tengok ramai ngah berlatih bawak motor/keta..
yang bawak keta macam katak lompat pun ade kot!
Ya Allah ! janganlah aku jadi sedemikian kelak..






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...