Tuesday, January 26, 2010

apa yang berlaku ni..????

salam..salam..salam..

pernah tak korang berhadapan dengan kekeliruan istilah ?(( mcm tanya diri sendirik jek ! )
( blog aku ni ada pembaca ke? )( ah ! aku baca sorang2 pun takpe ! ) ( boleh ke ada banyak kurungan dalam satu kurungan???? ))



ni pose keliru sangat lah ni ??
* awas pic agak extreme bagi mereka yang takreti nak kawal napsu!

okay..untuk melancarkan peredaran cerita, aku dengan rasminya nak bagitau orang-orang kampung sekalian, juga di sekitar bangi dan kajang..bahawasanya aku telah beli fon baru !
hik3...
hari sabtu lepas...
aku tiba2 jah pas bangkit dari tidur menonong ke bus stop( dirasuk mungkin ! )

ikut plan nak kuar mid..tapi plan tak berlari dengan lancar..so, ternampak rapid ke kajang..
so, pose diva, tahan lah !

aku rasa hari sabtu lepas ialah hari yang paling aku membazir..hahaha..( mak aku taktau nih ! )
pagi-pagi buta aku feeling matsalleh pergi sarap kat secret..isk3..dekat rm20..
air dia tu yang mahal..
rasa lebih kurang coklat shake pasar malam jek !
then, beli dunkin...aku tak tau nape ? sepatutnya aku tak beliiiii...!!!!
wah menyesal !!!!!!!

apter det, aku nak keluar dari situ dan menuju ke metro plaza..
tetibe tersinggah kat kedai fon..ingat nak borak-borak jek ngan towkey cina tu pasal penggunaan kalimah Allah dalam kalangan masyarakat kristian..( ilmiah la sangat ! )

tetiba aku terpana melihat fon2 yang posing2 berselerakan itu..
note : aku pencinta nokia n sangat kureeeng akan sony n adik beradik dia yang lain..

mual-mula nampak nokia 5300 kalau tak silap yang akmal ( kenal ke??very xglamer *ops ! )
pastu, agak lah berkenan untuk mendapatkannya..tapi..tapii...
aku kena col consultant terbaik di dunia dulu.. !!!
kalau takde depa nih memang teruk aku wat keputusan..
maka, dengan lafaz bismillah aku col sapit n aiman untuk mendapat khidmat nasihat..
so, kata sepakat telah diambil n aku beli n85 dengan harga yang lagi besar dari kod die..
cukup seribu lah aku habis kat situ...waaa....


i nangis kegembiraan taw..
bape lama tak tukar fon since 07..


tapi takpe2...sedih2 dulu..hepi2 later !
best gak..ada banyak pungsi menarik taw..
kalau ada yang berminat, sila pergi ke kedai fon terdekat..
harga kat mana2 lebih kurang jek kot....


cantek??? suke2..coz bley slide atas bawah..




ok..citer dah diedarkan dengan lancar...aku nak citer nih..
aku nak beli sarung dia..so, selama ni aku dididik untuk menggelar itu sebagai casing..
aku pergi la satu kedai ni..
nak beli casing kataku dengan nada yang lembut+sopan-santun=?
pastu, dia punya pelik macam apa tah !
aku rasa aku dah pronounce elok2 ikut loghat sweden aku ( lebih kurang jek kot ! )
puas lah aku buat pelbagai gaya bahasa badan ( dah macam kat pandora ( avatar ) pulak ! )
nasib baik paham at last..
kalau tak memang aku sembur kaw2 punya ( jefri...!!!! budak maahad kan..??? gulp ! )
( oit, ko smk cemomoi yang banyak kes raba n r*men tu lah jefri ! )


haha.kat skul e2 penah kena denda pakai kad kuar kelas besar meja... memang meja pun !


then, dia cakap..ooo housepad r...
pasang2 tak berapa nak ngam tapi ok lah..
pastu aku rasa ok lah..
but u know what..dia pulang balik fon aku n cakap takdelah..
ye..ye...aku buta ....!!!!

aku duk usha laa kedai lain..penat gak..
ada satu kedai tu..amoi yang agak veteran itu pakai singlet ajok ( ala..timun mali maa..talak apa lah ! )...



ni cik mentimun ke cik memepelam epal nih????
*pink lagik...


so, aku bersedia la nak guna perkataan baru yang aku belajar tadi..
"house pad ada ?? "
"haa..pad? tadak2"...( tipu ! )
"apa itu ? ( jujur ! )
then, again..aku buat pelbagai teknik pose n ekspresi wajah baru dia cakap..
"oo..itu casing ka? mau model apa?"
huh !

cari-cari..tadak...takpelah !

kesimpulannya , aku pergi kedai pertama tadi n terus cakap,
"nak housepad n85"
so aku blahh...
( be4 balik, harus beli sate kajang dulu yek ! )


eh jap ! belum sekian lagi c yaa itu lagi ok !
love, jefri pun belom lagi..
ni nak suh korang selesaikan masalah math aku nih..
sebelum peristiwa di kedai housepad tadi..
aku santap di kfc dulu sebagai sumber untuk aku dapat berfikir secara waras n fotogenik???
ni 1st time aku nampak ada yang produk baru kfc tuh yang udang n nugget bentuk love
note:aku suka test produk baru kfc even mainan chicky meal..mcd aku kureeeeenggg..


combo b siap ngan tax harga dia rm12.10
so, aku kuarkan rm15.10 untuk menyenangkan proses pengembalian baki ( mulia ko jep ! )
( keji gile puji diri sendiri ! )

dan..aku tak tahu apa yang terjadi dengan teori math sekarang ( aku kan dah lama tak belaja math ! ) aku dapat baki rm4.50...
hmmm....dah dia kata, baki rm4.50 ye..terima kasih..next...

aku duk pinga-pinga nih !
isk3..takpelah aku kata..
aku tengok bil..dia tulis, aku bayar rm16.60...
isk apa jadah ni?
buat apa aku susah2 nak bagi lagi rm1.60???
taktau lah..so, aku wat dont know jek la n menghabiskan segalanya dengan reda n tawakal..



so..sape yang mendayung di darat @ bongap bonar sobonanya eh..
renung2kan..dan selamat beramal..!!!


k lah..sekian dulu.. c yaa..

love, jefri




p/s : nugget udang tuh macam nugget tunas manja jek ( ala2 giant kawasan subbandar lah ! )

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...