Tuesday, May 11, 2010

agak-agak....???

kehampehan aku terhadap astro kerana mengadakan afmasuk masih belum reda bertambah lagi dengan situasi yang membuatkan aku berkata dalam hati, 'agak-agak lah wei..

DIULANGI....dalam hati....
*dalam hati ada funfair



ok..alkisah...(sila simpan dalam pala otak korang ketat-ketat ek berkenaan ngan maksud perenggan pertama entri ini...DIULANGI..perenggan pertama )



1. semalam ke kelmarin tah aku tak ingat, aku pegi kajang untuk set rambut, tempah baju, buat facial, spa sikit2 (spa ikan camsyial..cam kena geletek jek..baik rm5 tuh korang pegi sedekah)
(dongeng belaka-aku pegi beli brg dapor-mitali x aku?-ada bekenan..?? maluuu ai)


pastuh naik bas mini yang hanjjj untuk cepat sampai..
DIULANGI..bas mini..

apabila bercakap tentang bas mini, sila lah consideratoenviromentalis yakni nak naik bas mini pun nak kena dress up macam adrianna lima?alessandro ambrosio?karolina kurkova? walhal sebenarnya rated as team rosnah mat aris? norlia ghani?jaapar onn?wan mamunah jek kan...

yang tersuratnya :
ai nmpk minahs indons 3serangkai pakai perfume semerbak
yang xbape wangi n pakai baju..
masyaAllah...sangat wardrobe melfangsyen hoccay..haizzz~

2. di dalam itu 'mall'..di dalam lif (info tatabahasa:penggunaan DI menunjukkan tempat itu boleh dimasuki..contoh salah penggunaan : DI DALAM HATI..yang betul : dalam hati..sekian..)

dalam lif tuh ada sorg pakcik tua n his famili bondong-bondong masuk dalam lif itu, sedang pakcik tua itu mendukung seorang bayi mungkin 6bulan..

aku nih jenis suke tengok budak2..
tapi kalau yang jenis lahanat/anak syaiton/cam sial/ iblish ...
dan sebagainya..memang aku jeling plus cubit bagi birat kalu sempat.
(maaf, emosi mula menguasai diri..
)

DIULANGI : emosi mula menguasai diri...
aku pun tengok2 la baby tuh sambil nak senyum2 manja? kat baby tuh..pastuh, pakcik tuh bersuara.."nape tengok UNCLE tu macam tuh.."

errr..err..err...aku dah kemaskan buku lima aku nih..
dia ulang lagik, memang aku bagi sebijik kat baby tuh..
woha kejam!

tapi, belum sempat apa-apa,
destinasi lif aku sudah tiba..
sepanjang balik tuh...
aku muhasabah diri mengatakan bahawa pakcik itu belum makan nasi? makan sate kajang? makan ubat mental? makan marvelon barang sepapan? dan belum pernah makan PENAMPAR...

tapi (again) aku syak, dia gelar diri dia yang UNCLE tuh..
sbb time tuh, baby tuh macam tak pandang sgt aku ....
(sbb dia kecik lagik ok! bkn sbb aku ni ala monster ke ala canggung ke ala carte ek...)
~suara belakang stage - eleh, nak sedapkan ati lah tuh...-DIAM AH!

yang tersurat : aku tak suke..sebab aku bukan uncle! aku baru 2.0 tahun..
(see the decimal?ignore it)...aku dah bebel kat sini kan..



3. ok..kini, aku di dalam flatlet..(bilik aku lah) korang dah paham penggunaan DI kan, so tak payah aku nak ulang balik benda yang korang baca dalam (tengok jam) 17saat yang lepas..

nih..kecoh nih..makcik2 ngan sorang pakcik bising2 ketok pintu
sambil wat key mariah carey ngan whistle ala2 nikke caramu tuh..
tung tang tung tang...
motip mereka adalah untuk memeriksa bilik daripada kesetingganan..
haish...pape jek lah....

yang tersurat : ada tv kat flatlet nih..ada la 2,3 mangkok tingkat ke mangkok plastik ke mangkok percuma dengan setiap pembelian daia 3.0 kg...tengok tv..

tengok tv tak salah...yang salah nye,
ada satu suis jek which the switch is specially there for the fridge...
tambahan, aku ada letak barang dalam fridge tuh...
haish...pastuh, boleh plak makan2 n sepah2 depan tuh..
nasib baik kat ruang tamu? ape tah..
tapi, to be more humanised,
sila la bawak extension ke plug dua kepala ke, pale ular berkembar ke,
plug bentuk klcc ke ape..
haizz...nak kena ajar kang cakap dorang dah cukup kasih sayang...
susah..susah...tapi..tetap..
saya bukan tidak takut yek demi mengelakkan pertumpahan teruna dan dareh...




4. dah 5hari kot aku makan megi/mamme..
DIULANGI : 5hari in a row woykeh...

so, hati ni berbunge2 lah kan sebab cafe dah start bukak mulai semalam...
so, gigih lah aku pegi cafe untuk mencari sesuap nasi
(lagu wajah,bersamamu tv3 berkumandang)

untuk mengalas perot yang kiut ini...

namun yang demikian yang arif! saya mendapati pintu cafe berkunci dari semua arah!
puas sudah ku mencari...kutinggalkan pesan..kukirimkan berita..
(rujuk lagu axl untuk lebih irama)

daymmm..pagi tadi dengar
makcik joyah, peah,senah, melah ngan makcik melissa as the umpat leader ..
citer pasal makcik cafe bising coz teda orang nak beli...
heyyy...time aku nak beli ni..xnak plak bukak..
xpe lah camni..xpe..

yang tersurat : aku cicah biskut hup seng lemau jek ngan milo kaw panas..
sedey untuk diri sendirik..


kesimpulannya : untuk keempat-empat kes di atas..
ayat terkahir yang aku ungkapkan adalah :
AGAK-AGAK LA WEI...



sekian dulu..c yaaa..



love,
jefri




p/s : mereka yang sedang tengok tv skang nih tak sedar yang bilik dorang dah kena terjah ekoran ketersetingganan mereka itu...hahaha..hepi watching..
-oit..agak-agak la wei...



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...