Saturday, May 15, 2010

selamat...

salam..salam..salam..



ehem..ehemm..


baca dengan nada penerima anugerah :

alhamdulillah..syukur...
terima kasih lah kepada semua yang menyokong saya..
zassss...salah majlis oit!


ok, again...

saya di sini,
dengan penuh kegembiraan..kebanggaan dan kemodelan?...

ingin mengucapkan


SELAMAT HARI BELIA


yang disambut pada hari ini..
tapi saya tak sambut sebab saya adalah remaja..=p

dan untuk esok,
saya nak ucapkan

SELAMAT HARI GURU



kepada diri sendiri amnya..
kerana telah verangan idop menjadi guru secara sewious ..
kira-kira 4tahun sudah..
(since spm-2007 till khamis lepas 13MEI10-ajar jeya photoshop)
dan insyaAllah sampai bila-bila..
selagi ada yang memerlukan khidmat ini..
walaupun diperlaku bermacam tohmahan/dugaan/cabaran/halangan
semata-mata hanya ingin menyampaikan walaupun sepotong ayat..
tidak kira la ilmu fardu ain atau fardu kifayah..
saya akan terus mengajar dan belajar kerana ini adalah passion saya..
jadi, tolong jangan halang saya!
bantulah saya..
(ececeh, emo asal ???? dasar gedix!
--- oit molot longkang sangat pggl i gedix..i manja2 ella jek..hik3)


mintak maap n ampun yek
pada semua anak muridku dari smk chemomoi-kmns-ukm

i mintak maap pada uolss sume ek..
sepanjang i mengajar,

kadang-kadang i sangat sexcited..
maka iols pun terlahar/terlava/termagma/tertsunami
uols punye jiwa dan raga....


*jangan serik lagi berguru ngan aku yek!

dan of koz lah ucapan

SELAMAT HARI GURU

benar-benar diucapkan kepada semua guru di Malaysia dan dunia ini..
(tak kira la makhluk nyata atau makhluk ghaib)


oleh itu,
saya akhiri entri ini dengan serangkap pantun 5kerat..(?)
terimalah dengan dada err i mean hati terbuka..~
(pakai balik baju tuh!)


anak ayam sedang merintih,
anak ular pandai mengait,
anak kambing suka mengintai,
kalau hidup tidak berbuah,
bagai pohon tidak berbudi...

*matila pantun tak relevan..ampunnn!



ok lah..siyes nih!
baca dengan nada pemantun terbaik antarabangsa (siapakah?)



berburu di padang datar..
dapat rusa berbelang kaki,
bestnya tengok cerita avatar,
macam makan ayam kentaki.



oit ! serius!

ok lah..saya rangkap pantun sendiri..
(buat sendirik ek-jangan kutuks plus sila faham sendirik!)


biarlah pakai pedati lembu,
kalau tahu mana jalannya,
biarlah pakai kain belacu,
kalau songket banyak tetasnya..

hmm k lah sekian dulu..c yaa



love,
jefri


p/s : jangan tanya aku nape aku tak amek kos pendidikan! sensitip ya!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...