Wednesday, August 25, 2010

satu hari di hari ini. 250810






lihat saja kereta-kereta yang saya menangi.
hanya dengan berbekalkan semangat yang jitu dan tanpa penat lelah.
semua ini milik saya.

hahaha.

giliran anda? bila lagi?

inilah masanya untuk anda mengubah diri anda sendiri !

firman Allah antara lain yang bermaksud :

Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu bangsa
yang tidak mahu mengubah nasibnya sendiri.



mari..mari saya ceritakan.


ehem..ehem..



salam..salam..salam...


0815
bangun tidur. (eh, saya dah solat ek. pas balik dari surau kolej, terus saya gedebuk jatuh atas katil macam buah strawberry gugur)
siap-siap pergi kelas.


0835
gerak keluar dari bilik. tunggu bas. tapi hampa. @#$%^&* (mencarot dalam hati untuk mengelakkan puasa jadi kurus, badan still maintain-watpe kan? rugi jek)
terus catwalk bersama supermodels yang lain. saya lead walk itu. kengkadang kami wat formasi untuk menjadikan showmanship kami mantap.


0847
sampai kat kelas tutor. oh, lamanya saya bercatwalk. oh!
tapi still, kelas sunyi ibarat kota di petang raya.


0950
bersedia untuk kelas seterusnya. pathology.
tibe2 plak nganga lebih hari ni. macam kelas instrumen semalam nganga dia.
nota : kalau saya nganga dalam kelas, maksudnya saya sangat suka topik itu tahap gaban atau tahap otromen taro melawan super saiya.eh, ape ni?


1110
saya ingat saya dah lambat untuk kelas kimia fizik sebab saya ralit sangat menganga kat kelas patho tadi. eh, lecture pun tak masuk lagi lah. tapi, untuk subjek ini, saya kurang menganga. nape ek? sepatutnya my jaw will open wider n wider. tapi. hmm. ntah la. semakin nyakitkan ati kot silibes dia.


1200
saya bergegas untuk uruskan kerja-kerja opkim saya. saya pergi print, fotostat dan meneruskan catwalk yang agak jauh ke canselori untuk bersua muka dengan bendahari kewangan ukm.
sesampainya di sana, saya mencarot lagi dalam hati kerana jam di fon saya tertera pukul 1244 manakala jam di dinding tertera pukul 1246. waktu rehat/kunci pintu masuk adalah pada pukul 1245. sekali lagi, saya mencarot dalam hati.



untuk menunggu pintu kembali dibuka, saya terpaksa menunggu sehingga pukul 1415. oh!


........................





eh, jap jepree oi. apakah kaitannya pic awak bergambar dengan kereta, resepi kejayaan hidup dan bendahari ukm? haa????


ok.


sementara menunggu pukul 1415, saya telah mengusha sekeliling dan mengambil foto untuk dijadikan modal untuk update blog ini. maka, terhasil jua banner yang anda nampak di atas header blog ini tatkala anda searching jefribudaksuci.blogspot.com.




1500
saya sangat bengang dengan kelas kimia polimer ini.
tangan kiri saya kebas. sebab puas diganyang untuk dijadikan bantal.
hal ini mengingatkan saya kepada lirik lagu cindai yang antara maksudnya,

"tilamku emas, cadarnya intan..berbantal lengan..tidurku..wooo..hooo...yeah!!!"


kelas berakhir dengan tragedi. eh, itu satu penipuan.
saya balik ke bilik dan cuba tidur.
hmm. tak boleh.
so, saya just on9 sambil 0n9.
eh, camne tuh?


ah.


hmm. ok lah.

eh jap.
nak sambung.


2030
saya pergi ke masjid ukm.
wah., ada majlis berbuka puasa yang melibatkan orang besar-besar.
saya sekadar melewati khemah makan yang gila meriah kerana tiada sesiapa pun yang memfeewit atau mensweet-sweet saya untuk diajak makan sekali.

saya teruskan jek perjalanan kerana azan sedang bergema menandakan solat isyak akan bermula in any minutes.

sedang saya membaca surah alfatihah, saya sedikit distracted tatkala diri saya dilimpahi sinaran krypton daripada camera yang came from nowhere.

oh, rupa-rupanya ada TNC dan sape ek lagi orang besar-besar kat situ.

pastuh, terawih malam ini sangat cepat habis. biasa habis kul 22++ tapi hari ini, kul 2130 dah siap terawih lalu disusuli dengan witir.
oh, oh, dan oh!




hmm..ok lah. saya rasa saya menulis dengan penuh tanpa kontrobersi bermula dari awal cerita hingga ke akhirannya.


oleh itu, sekian dulu...c yaa..



love,
jefri



p/s : bila ek nak beli baju raya.....hmmm.






4 comments:

Unknown said...

mner 1 kreta mu??

Jefri said...

tentulah yg pertama skali itu. =)

penolong class rep said...

nak beli bju raya jugak.. nak ikot jugak.^^

Jefri said...

mari2....=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...