Saturday, September 4, 2010

suatu malam itu. oh!

terjagaku dari tidur yang lena..
melangkah malas menuju jendela
kabus menyelubungi subuh
mengimbas segala kenangan yang lalu..


salam..salam..salam..

eh, lagu gemilang, ella berkumandang?
*sila beryutube sendirik kalu mau tau lagu itu.

aduh. memang kok saya baru bangun tidur.
fenin-feni itu kepala.




oleh itu, suka la saya nak berpesan kepada kalian,

janganla amalkan tidak tidur semata-mata untuk cuma berjimba dan berhoo haa

hahaha.tapi best!


betul...



.........


"non hadoo la engko ni, markovnikov nagn saytzef rule pun x ingat"
"siyes wei, aku memang kena mula dari kosong.."
"ok..ok..camni...bla..bla..bla..bla dan bla.."


"wei, cane mechanism ni wei?"
"camni..camni..camni..dan camni.."


beberapa jam sebelum itu




.........


pukul 2.00am


"wah. dah habes baca. tapi tak kompiden nak jawab sok.cane?" aku bermonolog.

"weh, ko bila nak balik?" soal soleha.
"jap agi ah...dalam dua tiga minit nanti," aku membalas sambil pekena air kopi yang serbuk kopinya diimport dari india, menurut kawanku itu, jeya.

...........



pukul 3.ooam.

"wah, segar kot pale otak aku. pasal kopi ke pasal gosip?"
*bila masa pulak bergusip??? tak bek tau.puasa nih..~

"ah, aku ngantuk, pasang mp3 ko wei. nak lagu kasih kekasih.lama tak dengar."
pinta si katak, eh, solehah......


si rumput pun membuka folder beliau....

nota : rumput adalah nama manja saya yang sangat tak komersil kan?
katak pula nama manja solehah yang sangat catchy, kan?




............



pukul 3.50am

"non hadoo la engko ni, markovnikov nagn saytzef rule pun x ingat"
"siyes wei, aku memang kena mula dari kosong.."
"ok..ok..camni...bla..bla..bla..bla dan bla.."


"wei, cane mechanism ni wei?"
"camni..camni..camni..dan camni.."



.............



setinggi seluas gunung dan lautan
sejuta harapan dipertaruhkan
beronak berliku jalan kulalui
selagi berupaya kuteruskan

alangkah sukarnya memadam bayangan masa silam
di dalam keberanian terusik jua perasaan......



aku menyanyikan bait-bait lirik lagu itu tanpa disedari olehku,
solehah turut menyanyikannya dengan patah liriknya sendiri.


azhar masuk dan turut menggerakkan bibir bersama-sama menyanyikannya, namun dia keluar semula dari bik study itu.



*sape azhar n solehah itu? nape nama mereka disebut-sebut dalam blog jepree yang jarang menampilkan nama-nama budak lain selain dirinya sendiri kerana berpegang dengan konsep, ini blog jepree.so, kisah jepree jek lah.
**jepree menjawab, u see the 'jarang' word? jarang means, there'll be a time to do something that isnt usual. jarang doesnt mean 'never' at all, right?

***eh, nak kenal r ngan mereka.
****alah, cam xkenal jek??? eh, betul xkenal? gi bukak fb aku --->
then cari fren nama solehah azman ngan rocky perisa chekellete




.....lagu bungaku bakawali berkumandang......


"weh, pasang balik wei,ko jangan nyanyi sekali"
pinta solehah yang sememangnya takkan kuturuti.

"aku nyanyi nih then aku google lirik.
leh nyanyi sekali. ingat aku hapal ke lirik2 nih?
selama ni aku taram jah.."



"oh, tengok sekali.."


dan sekali itu bertukar dua kali..tiga kali ..empat kali ..lima kali..
dan sehingga penulis tidak ingat sudah berapi kali agaknya yaa...


oh, azhar masuk kembali dan acara nyanyian trio bermula,
seakan gangstarz versi mantap-gila-babeng-dan-tipulah-hihi



.........


pukul 5am something.


bersahur bersama warga emas eh bukan. bersahur bersama-sama...

sambil jua meyoutube...


.........


subuh di surau-sebelah jek ngan bilik study itu.

habis subuh, semua terjelopok.
study? yiiii haaaa...


............



pukul 9am-1130am.

mid sem organik chem bermula...

"adoi.!"



............





selepas terloncat-loncat di bus stop dan tak tentu hala merapu,
saya balik tidur tanpa disedari sudah pukul 4pm baru saya bangun.


oh, sayalah sleeping handsome yang paling meriah. eh?




hmmm. ok lah..sekian dulu,
masih mamai lagi ini.



love,
jefri


hohoho



hihihi hahaha..


eh, sorry.

sekian dulu.


love,
jefri



p/s : isnin ni mid sem pathology. lagi best kot preparation of study nya kan? mari beryoutube guys....=))))

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...