Thursday, September 9, 2010

atas talian kini di sini.

salam..salam...salam..


ehem..ehem..dan ehem...

hehe. saya sedang beron9 di rumah.


segala usaha,perjuangan saya untuk meletak seketul batu yang berkedip-kedip yang mampu mengeluarkan sinaran komunikasi antara semesta, nyata berjaya!
a.k.a saya udah punya streamyx 1mbp di rumah!



hoyeah!

pergh ai. halangan dia giler berlambak. meh aku citer :


1. nak gi amek borang jat tmpoint kajang. time ni dalam ujung bulan 0gos.??
pastuh, rupenye baru kutahu untuk bulan puasa, tmpoint tutup 430pm instead of 530pm.
dan aku sampai kul 4.32. cis!



2. aku berlegar-legar. berkat puasa, aku kurang mencarut.
eh, jap. pintu terbuka.ada customer yang punya delayed business keluar. hiihee.
aku mintak kat jaga yang bukak pintu, ceh kekwat tamau bagi aku masuk.
then, ada supervisor ke ape tah aku cepat2 panggil mintak borang. dapat!


3. esoknya, kena hantar ke HEP ukm sebab nak sahkan yang aku ni student ukm sebab aku amek student package. eh, wah..wah..dan wah...borang tu berlambak kat laci tu! haiz.


4. call mak mintak poskan segala bil sebab tm nak wat apetah. haiz.
tergesa-gesa mak i posekspreskan walaupun dua hari baru sampai.
*tulis jek ukm sehari kompem sampai, namun...non hado!


5. submit semua borang dan semua yang dimintak.
"eh, kat chemomoi (kawasan umahku) ni line tak bape nak ok lah.
amek masa sikit."

"hmm..paling lama?"

"seminggu." pegawai itu membalas dengan senyuman yang dibalas jua dengan kucupan eh dosa, senyuman...

.............



dekat dua minggu baru sampai.



6. kelmarin, technician datang. install semua ah. pastuh, cakap esok (hari ni) baru ada line.



7. line ada. pastuh, nape tak leh connect? ngan manual guide yang sangat ^&*()_)(*&^%$
mencik lah! col dekat 2,3 orang technician. last answer yang paling best,
"eh, awak kena cari sendiri orang yang pandai komputer nih. "
"eh, eh, dan eh!"



8. fuh. nasib baik shafiq ngan aiman datang tolong tengok. shafiq la yang godek-godek sampai anda berjaya membaca ini entri. tepukan buat mereka!


9. esok......dan mendatang? insyaAllah ok.



k lah sekian dulu. c yaa




love,
jefri



p/s : "eh, nape tak wat entri khas raya?"
"ah, aku penat baru sampai dari ukm kot petang tadi!"





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...