Friday, February 26, 2010

xpax the unekspectet !!!

( ini bukan promo celcom..)

salam..salam..salam..

di pagi yang keheningan ini, jauh rona mataku berlari..menggeleng berahi? tatkala melihat suasana kelam...kujentik bibirku yang mungil untuk mencipta aroma kesegaran dari mengantok..tapi..tapi... tapi perlukah sampai camtuh sekali?! ish3...as we simplify it, i would like 2 tell u guys dat i baru pas mandi...( again ! perlu ke mention ! )

op kos..!!! hari ni aku nak mulakan teknik menulis yang digelar imbasan ..
bukan rembesan ok ! ops, entri berbaur lucah ! ( sambil wat aksi menghidu..)

......

" indah sungguh pagi ini ya roomate ! mari kita bertolak-ansur ke kelas di bangunan bio yang santek ituh! "
Derapan langkah diatur satu persatu..aku terfeeling menjadi PGL seketika..dan aku tertanya..
" amboi, bukankanh aku lelaki super yang takutkan krypton dan mudah lemah+ngantok apabila exposed to it..."

aku menganggapnya hanya mainan tidur...( err..???? )

ok ! serius ! kembali btukar jadi lelaki super ( bukan yang supeeeeerr power! itu wokeh ! )
aku menjadi lemah, aku dah agak kat bilik seminar nih banyak krypton!
jangan salahkan aku prof andai aku tersungkur di medan derita ini ! oh, aku juga punya kelemahan..( begitu poyos ini orang ! )

5min..10min..30min...
aku masih bertenaga..walaupun tersisa cuma..
prof mane nih ?! asyik ktorang jek tunggu prof..
next time prof tggu ktorang plak lah...err...( prof xsuke baca blog kan..)

"alop jeya..itu kasi col itu prof..mana dia sudah ada ? ini kelas kasi cancell la.."

kata-kataku bagaikan halilintar pada mereka yang hauskan ilmu..( err..ada kah ?)


"today we got no class for biology molecule. next week n d followink we'll go to kl to do lab session.."

oh, prof ! uhuk3..mengapa? kiyahuahei..muchoz grasiaz...

....

"attention to all my penari2 yang jelita..kita akan mulakan latihan tarian kul 11.."

aku tersentak dan tersengguk-sengguk dengan pengumuman itu..
aku salah sorang dari mereka yang 'jelita' itu ( walaupon masing2 sangatlah 'jelita' )

wah !
lagu lenka..trabel is a pren..
azhar jadi koreograper...oh ! sangat gedix semua steps yang diajar...
aku tertunduk malu beberapa kali melihat diri sendiri
( nota : kitorang berlatih kat bilik ade cermin tuh! af lah sangat ! )

peluh jantan dan betina dan khunsa merecik2 keluar..
malam nanti ada lagi training...kih3..
oo..kitorang kena pefom untuk dinner forensik 13mac ini
ktorang split due n grup lg satu wat step nobody yg wonder pet/gurl tuh..

..............



" indah sungguh tgh hari buta ini ya roomate ! mari kita bertolak-ansur ke amali di bangunan kimia yang santek ituh! "
Derapan langkah diatur satu persatu..aku terfeeling menjadi HangLiPo seketika..dan aku tertanya..
" amboi, bukankanh aku lelaki super yang takutkan krypton dan mudah lemah+ngantok apabila exposed to it..."



aku menganggapnya hanya mainan tidur...( err..???? )

ok ! serius ! kembali btukar jadi lelaki super ( bukan yang supeeeeerr power! itu wokeh ! )
aku menjadi lemah, aku dah agak kat lab nih banyak krypton!

huh ! tensen wat lab hari nih..
tapi takpayah basah2 dan ditangkap coz mggu ni expmnt pasal gune chemistry toys yg ada bola2 n btg cam straw pendek nak sambung2 nak bntuk jd molecules so bla..bla..bla..

yg mengganggu stim ialah kena siapkan report hari ni gak..isk3...dah la segala intro,prosidiyer kena wat kat situ gak..siap kena banned lagi sapa yang bawak file..ish3...
sob..sob..sob..aku abes lambat coz puas aku memerah+memulas otak aku nak pikir pasal subjek sem1 yang agak korupted...

..........


" indah sungguh petang ini ya roomate ! mari kita bertolak-ansur ke kajang setelah berdolak-dalih dari lab 15minit yang lepas.."

beliau menolak dan menambah..
oh, aku pergi sendiri..tak apa...
aku giler lapar nak makan sate n beli susu everyday pelas aku nak beli sabun basoh pinggan yang aku rasa satu blok aku gune kot.takpe aku halalkan.asal jangan wat mandi dah la ek...

........


" indah sungguh malam ini ya roomate ! mari kita bertolak-ansur ke mesyuarat pasal nak gi pameran titwangsa di foyer Burhan yang santek ituh! "
oh, aku bercakap sorang2 rupenye...

isk3..macam2 suara ada..ada yang high note,soprano, low note berterabor dan tak lupa juga terkucil kedengaran..banyak tol problem pasal nak wat booth kat titiwangsa nih..
itu lah ! duk lagi numpang kat bangi..kalau lepak kat kampus kl kan senang ! isk3..
aku tak kesah sebenarnye..asal aku dan keluargaku bahgia, itu dah memadai...~

then dah habes bla..bla..bla.. ngan mesyuarat itu, aku dikejutkan..seakan ditampar manja oleh guru disiplin...azhar xjoin dinner so xjd koreograper...waaa....;(


tapi yosh plak yg ganti..lagu..??? sway...haiyyaaa jgn jd suwei sudah !
pape jek lah..


..........


" indah sungguh dinihari ini ye roomate...errr..nak gi mana malam2 bebuta ini? "

oh, roomateku dah lama tido upenyer..eh, asal aku terjaga lagi ni...
nak tido lah ni...nite !


sekian dulu, c yaa...



love,
jefri






p/s : baru pas bayar duit dinner, rm65..pas ni macam2 lagi nak kena bayar..oh pengsan!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...