Monday, February 8, 2010

ummah sedang menderita..???

salam...salam..salam...

nape entri kali ini serius jek bunyik..?
takpe-takpe..slow down dulu...

lets dengar aku mencoret/mencarot nih....

........

hari ni pas zohor, kuar mid valley...
pesli nak beli buku latihan upsr untuk sepupuku ( tibe2 jek rasa nak beli..tatau nape?)
and beli gak buku latihan math untuk adikku yang tak reti baca itu
( takpe, baru darjah satu 2bulan..)


bipo dat, aku duk usha tengok movie apa best..(fyi, aku kuar sorang, dan aku bahgia begitu-tanpa perlu tunggu orang lain bersiap/terhegeh )


tadak movie best pun..yang terbaru pun 2hati 1jiwa..
isk ! aku boikot citer 'prof madya' razak tuh ! ntah ape2...
ada plak kembar siam kat kepala bley pakai tshirt bulat..boleh???
huh! lagu tema pun ala-ala 70an,nasir wahab-takbesh !

so, aku tengok sherlock holmes ! tak sangka citer ni ada lagi..
tapi panggung kecik jek..penonton pun 2baris jek kot..ok lah!

based on my opinion, aku suker giler citer ni..
ada kaitan ngan forensik? n kimia...memang syok !
sebab fakta dia betul and watak diorang macam betul jek yang watson tuh doktor, holmes tu penyiasat...( dalam citer kapten kit yang pempuan jadi doktor, and aida aris jadi doktor citer jangan tegor lagi memang plastik sangat..takde gaya doktor langsung ! weeekkkk..!! )


so, aku rasa mesti ada sekuel coz last sekali ada hint yang akan ada sekuel..
kalau nak compare, citer ni lagi mantap dari avatar..hmm..ntahlah..
kalau aku jadi juri oscar kot...


............



then...habis tuh aku pegi kat centre court..sebab...
sebab aku dah tau yang kris allen mai midvalley...
aku pegi snap pics dia tapi tak dapat banyak..manusia macam apa tah..
masa sampai kat mid, dah nampak orang ramai kerumun..
aku dah tau sebab pe sebab aku ada baca gosip?/citer ni kat forum cari
sape yang ada album dia jek bley beratur untuk sign otograp..
itupun d first 200 ajok !





pic tak cantek sangat lah..kalau nak tengok video die, aku ada buh kat fb..daa...~


act, aku tak tau pun apa lagu dia nih..haha..
tapi, dah alang-alang dia ada depan mata, aku layan gak lah ( dalam keadaan tak sembahyang asar lagi selepas tengok movie tadi,jam dah kul 6.30, oh,lemahnya imanku...)

dapat gak 10minit tengok dia live beb! haha..
so, kris allen lah artis hollywood pertama aku pernah tengok in person!
ok lah kan...
kris tuh muncul dalam kul6..uish, yang dok tunggu sedari aku sampai ( kul 2ptg or lebih awal?)
tak gerak betol..takut kena potong q..isk3...islam kompemlah ada..( yang ppuan tuh menses kot-fikir +ve...laki melayu/islam tak perasan plak coz lelaki melayu/islam pun dah tadak rupa melayu/islam lagi dah ..isk3..)


................



nasib baik sempat asar ( tapi tak sempat jemaah, oh! )
pastu, pegi beli barang jap, then maghrib plak...
solat maghrib ( kali ni sempat jemaah..yahoo..!!! )
tapi ada gak yang solat sendiri2..(( aku pun slalu camtu, nak cepat kononnya, huh!)(fikir +ve, diorang solat jamak kot.....))



............




bla..bla..bla..naik ktm..bla..bla..bla..
sampai stesen ktm ukm..
tunggu bas ukm mai jempot..
sambil tu, ada 3dak pempuan tunggu sekali..
diorang dari mana taktau..tapi ada beli big apple...
teros-terang aku sangat annoyed ngan korang bertiga ( aku tak berani cakap depan coz aku takut korang terasa....err korang kenal aku ke? and korang baca blog aku ke..??? ah,lantak! aku nak bebel gak ! )

dah makan tuh, makan lah...yang gi sibuk kecoh bebel pasal semua segi donut tu pesal?
hadoii...tak paham..tak paham...
dah macam masalah negara plak bila dah mula nak bertengkar sebab....coklat!
daa.....~
then..ada kawan dia tegor yang tudung sorang minah ni nampak leher..
aurat katanya...
daa....~ ( sekali lagi ! )
yang pakai selipar jepun+no stokin+sarong nangka tu tadak apa kah?
tutup aurat lah sangat...~




...........



nak retro balik kat mid tadik...
nampak agak belambak kapel yang duk pegang tangan..
kat dalam ktm..ada adegan sandar-sandar n cium-cium pipi..
aku bersangka baik yang kalian sudah berkahwin...
tapi tak sangka korang baya-baya dak sekolah lagik!

ok, kalau korang bukan pasangan yang sah..
aku cuba bersangka baik lagik..
korang ikut mazhab hanafi kan...????
yang mengatakan bersentuhan laki pempuan tak batal wudu', so bolehlah yek..???
err...bukan time tawaf/darurat jek bley apply tuh?
errr..aku kurang ilmu agama lagik..tegur aku kalau salah yek !
ok, kita lihat dari sudut tak batal wudu'..
memanglah benda tu tak batal wudu'..tapi tak elok..
berbogel di khalayak ramai pun tak batal wudu' ape..???


atau memang korang ngah darurat..???
hmm....ntah darurat sebab apa..???

atau korang memang mahram.....tu bleyh pegang-pegang, peluk-peluk, jilat-jilat tuh!
ooo...
takpe-takpe..aku paham kalau camtuh...




..............




so, menderitakah ummah kini?


hmm..


k lah sekian dulu.. c yaa.....



love,
jefri






p/s: adam lambert tuh gay ek..??? oh, kiamat kian tiba !

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...