Wednesday, February 10, 2010

dunia semakin bisingggggggg..???

salam..salam..salam...

mari kita bincangkan isu sejagat..! ( ???? )
(atau dengan kata lain, mari dengar jefri membebel..hohoho...)


..........



ok..pagi tadi kelas fizikal kimia yang prof baru masuk..
seperti biasa, saya dan rakan-rakan seforensik akan duduk di port biase..
dan seperti biasa gak, budak2 sebiochem yang bajet hebat nak mampos, selalu kutuk forensik belakang2 tapi tak berani depan2 coz takut aku fire diorang balik kot, aku menghipotesis duk belakang kami..
entah mengapa, mesti begitu acapkali..ish35...

ok, agak gembira,prof tak mengajar apa-apa sebab lcd tak bley on..
banyak-banyak budak fst pun tak bley nak uruskan? budak fz berlambak rasanya..
aku budak kimia ok ! ceit.!!!

sepanjang 30min di dalam kelas yang hanya diperdengar akan suara prof baru yang suara sangat manja walaupun mikrofon gedebuk depan mata,dibiarkan telanjang tanpa usikan ( ayat sastera woykeh ! )...aku cuba untuk membaca nota fisioanatomi yang sudah kuulang banyak kali namun still tak melekat ( bengap sangat ke aku nih ! isk3 )




arggghhh !!! tensen tol..!!!
kalau makan ubat adiputra tuh aku bley jadi genius teros kah?
tadak payah baca buku lagi..???

dalam memproses pembacaan tajuk darah itu dapat memasuki segenap kalbu dan jiwaku, rohaniku seakan terpalit akan kehodohan suara mereka ( budak biochem tadi yang bajet hebat nak mampos, selalu kutuk forensik belakang2 tapi tak berani depan2 coz takut aku fire diorang balik kot, aku menghipotesis...)


pastu, kalau ada kuiz kompem gelabah cam sial n tanya itu dan ini kat budak forensik yang still maintain kesucian masing2( aku lah tu, hehe dan yang lain jugak...!!!)

isk..tensen tol tadik..cakap potpet macam bontot ayam pasar malam simpang pelangai
( besar2 woo..gebu wa cakap luu..!!! )

-monot ayam-
orang kata makan bontot, cakap banyak..
ah ! pedulik apa.aku beli bukan guna duit orang tuh pun !



pastu gelak-gelak...apasal! tak lawak langsung ok !
receptors aku tak terjentik pun oleh lawaks? itu..huh..

pastu, prof ada citer pasal mid sem exam pas raya cina..
punya lah gelabah sorang biochemist-in-making nih tanya coursemate..
walaupun prof tu cakap dalam nada yang sanagt manja walaupun mikrofon gedebuk depan mata,dibiarkan telanjang tanpa usikan ( ayat sastera woykeh ! ), aku still bley dengar dengan jelas..ke mereka rabun telinga..??? uiks!

then, yang bestnya, mereka sangat BM...tanya soalan ikut tertib tuh..
mengapa,apa,siapa,bila,berapa,bagaimana dan di mana diaplikasikan dengan hebat sekali..
no wonder lah diorang berborak sesama mereka, sangatlah rancak...




dah macam joyah+kiah bergusip plak mereka itu..
bajet sensasi lah tuh !
(amaran:mengumpat itu haram ! )



one more thing dat i sangat tak suke ngan mereka ialah tatkala masuk jek mana-mana budak, kompem ditegor...contoh : girl kurung merah nyala masuk, diorang sebut secara vokal berhamoni..merahnyee...kalau girl tidak kurus masuk, diorang dengan acapellanye menyebut, besar punye ( nada iklan magie yang julang ikan tenggiri kat tengah pasar )..kalau budak fak pendidikan lalu, mereka akan menyebut..cikguu.cikgu...

daa...kalau nak cakap tuh, cakap la kuat-kuat..takat korang jek dengar then gelak macam nak mati, baik tak payah..aku gelak sikit sebab korang punya lawak, tak lawak lah ! haha..



hahaha..lawak sangat...ha ha ha...haaaaaaaa...(ngantok ! )




................



tadi nak gi kelas kat ktams ( sebutan ketams )
jalan kaki coz dekat la jugak+malas tunggu bas yang bila tunggu tadak, bila tak tunggu macam haram jek lalu sambil driver pose2 manja..weks !
tadi kereta+motor+bas sangat banyak ek..bising tol !
aku pun khusyuk lah baca nota fisioanatomi yang sudah kuulang banyak kali namun still tak melekat ( bengap sangat ke aku nih ! isk3 )

then, tibe-tibe..aku tersungkur...kaki aku masuk lubang..
mata tak pandang depan daa..!!!
jatuh tu beb ! malu giler vavis !



tapi..jatuh pun kena jaga ekspresi wajah+body language+emotion
( apa2 jek lah ! )




dan aku pun termencarot dalam bahasa inggeris ( patot aku mengucap ke apa kan..isk3 )
yang lain tak dengar kot apa yang aku carotkan itu coz bising kannn...
nasib baik tadak sapa yang aku kenal berhampiran...fuh!

jalan-jalan nak sampai dah ada pizzaboydeliverer tanya aku pusat pencerapan bumi?
eh, wujud ek benda tuh kat ukm nih?!
so, aku pura-pura tahu n tunjuk depan sikit...
( benda tu ada kaitan ngan bangunan bumi apa tah kot )

then, lecterur aku lalu n said my name quite aloud ( dia ajar acdmic comm.. )
err...senyum jek..harap-harap dia tak nampak insiden aku jatuh tadik ! gulp!


..........


dalam kelas yang kat ktams ( sebutan ketams ) itu,
berlangsunglah kelas titas dengan seronoknya..
aku pun baca nota fisioanatomi itu but i dah paham sikit-sikit lah..
(kena hapal act, tah pape terms..orang latin memang pelik...)

then, ada minah yang mempunyai mulut yang sangat kepoh and bising ! huh!
gelak pun dah macam matlampir episod 3..isk3..
bising tanpa motip dan tujuan yang jelas ! grrrr...
tau tak budak forensik yang lain nak exam esok !!! ( statement agak jualikan ! )



zaman-zaman video tape nih wajib sewa tape nih...!!!
gigih cari kat kedai kumar walau berbasikal !




..................


ni baru balik dari meeting beijing tuh..
tarikh sepatot pergi 5july tuh kena postpone seminggu ke depan..
takpe lah..jangan postpone teros sudah..!!!
sebabnye time tuh mmp sedang berlaku/berlangsung/berjalan/berlari?
tak aci lah ! ( gi makan kuaci ! )
maksudnya, intake upu tahun ni masuk lambat seminggu dari sepatutnye..huu
tapi, nak wat camne kan..ayahku bukan menteri di pngajian tinggi..
so, diam-diam sudah..~

tadi, chinese jek ramai ( semua kot-kecuali aku lah..i kan pan-asian..uhuk3 ! )
so, sepatah haram pun tak paham apa yang dingomelkan mereka..
kak iris yang sarawakian tuh pun speaking mandarin berhabuk2 punye..
(0h, pentingnya penguasaan bahasa ke3 ! )

tapi ada gak sesi malay n english konbesesyen
ada satu kejadian kelakar+kaget bagi aku..
lebih kurang camni lah..
kak iris suh mamat cina ni contact ngan marlinda pasal logo ke apa tah..
then, ada ke mamat cina tu cakap,
could u give me that abang linda's fon no..????
err...wujudkah ABANG Linda?
or..do u mean linda punya abang..???
tapi, kami tetap gelak jek, ignoring dat 'jaga-hati' feeling2...haha



inikah abang linda..???? hmmm...


then balik...
time aku balik tuh aku terkesan oleh suara bising macam orang bercakap2..
malam ni malam khamis aku rasa..isk..takkan lah !
aku mengamati suara riuh itu..
laa...minah2 korea itu rupanya baru balik dari mana tah dengan pakai baju kurung,kebaya
(nota:mereka ialah interchange student yang lepak kat rumah tetamu yang dekat sangat ngan bilik aku..aku rasa rumah tetamu tuh kedap bunyi la...)

sangat riuh dan wangi..
ada pulak diorang sengseng (menyinsing ) kain tuh sampai lutut..
isk3...pelik-pelik..( tapi tak ajaib pun ! )



............



hmmm...dah lah..malas nak bising2 dah..

sekian dulu.. c yaa...



love, jefri





p/s : esok nak exam tapi tak habis baca lagik nih! waa...camne..????

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...