Monday, December 28, 2009

story-mory #3 ( lets sabar )

salam..salam..salam...

ish3...hupdate blog lg...ah..lntk..slagi aku mmpu n insyaAllah, aku ttp hupdate blog buat ttpan pminat2 blog aku iaitu aku sorg jek..kelak adik aku dah besar n pandai mmbaca, aku suh die follow n tomen blog aku smpi bdarah2 jari die..
kalu x..aku xbg elaun ( time 2 maybe aku dah keje ) hahaha....( gelak kejam )


k..k..k...
back 2 our biznes...
ni nak citer..time 2 dlm mggu ke2 cuti sem..

mak long aku suh bwk die g knduri kawin anak aji sabar..
so aku pg la..then g jmput laa..
tup..tup..maklong xsiap lg...makeup apetah lg...

so, smntara mnunggu..bbekalkan moto ex5 yg kuanggap lc itu, aku pun merendek2 la sekitar felda ku ini...
sopan ni..feeling yb keliling kmpung..sgguh..


senang jek ek keje yb...rasmi2 then dpt mkn best..yg len duk penat jek urus itu ini..
( bckp dr pgalaman...)

then, pnjt r bukit dpn masjid..
time 2 aku ngah blagu riang dgn nada yg didengari oleh ggndang tlingaku saje..
lagu pe tah xingt..


pas2, aku tgk side mirror blkang nmpk ade budak yg mcm belom sunat lg ngah men msj..
wah..pehal nih..?? mata kmane..msj kmane..
si pmbonceng motor itu dah mcm nk sound budak yg
mcm belom sunat lg ngah men msj 2 supaya str8 driving wit eyes 2 avoid me..

bang..bang..booom!!!
kuang ajor punye budak yg mcm belom sunat lg ngah men msj 2..
die langgar lari aku..
hbs darah2 aku..xgune tol..seb aku dpt ngelak dr kena hmpap motor..




seb bek xde sape lalu time 2..kalu x...hadoiii...!!!!




isk..!!! geram tol! kalu bdk 2 jatoh skali mau nye aku sekeh+ludah budak yg mcm belom sunat lg ngah men msj tue...huh!!!

tp xpe2...kcderaan xserius..juz luka2 di lengan n kaki..


pergh ai! perit ni wei...
luke d tmpt lain xdpt dpaparkan atas sbb mereka berada dlm kwsan aurat seorg lelaki
yakni dr pusat ke lutut..


pergh!! perit nak amek wudu'
xpe2...maybe ni dugaan dr Allah utk mningktkan iman aku..
oh! alangkah indahnya pnderitaan ini, aku bermonolog...

then aku balik umah n sapu minyak TYT utk mghalang jangkitan bacteria atau fungus yg mgkin mmbawa pnyakit2 bbhaya seperti meningitis, seizure, ataupun h1n1..isk3..
n aku tpaksa call manager aku utk btlkan kontrak modelling ngan super power n slim world juge temulawak smpena kecacatanku yg sementara ini..waa....;(



tp yg ni dpt jek modelling..huh diskriminasi!!!

then pas2, aku gigih lagi tekad pg gak ke knduri itu walaupun luka ini berdarah kmbali smbil mnyanyi2 lgu liza anim,
merawat luka trpendam dgn backup vocal maklong aku itu ( tipu!)


then, bile fikir2 balik...
wtpe nk bising2 kan..1stly bnda dah jd kan...then, exiden dpn masjid lg kan..
apakah mksudnya itu???

dah la time 2 ngah nyanyi2 lagu kduniaan..
buatnye aku dtakdirkan mati time 2, kalu aku ngah berzikir ke bselawat time 2 kan elok..
hmm....


k lah..oleh itu, pesanan khidmat msyrktnya ialah, jgn lah bermsj2 or bercalling2 time mmandu motor ke keta ke apatah lg kapal terbang..




k lah..sekian dulu..c yaa...


love,
jefri




p/s : agak2 budak yg mcm belom sunat lg ngah men msj 2 dah sunat ke belom..????hmm..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...