Tuesday, December 29, 2009

direct observation...reliability? how?(^_^)

salam..salam..salam..

pagi tadi habes je kelas terus pegi ktm beli tiket ke mid valley pakej pergi-balik sebanyak 5keping dan lanjutan kisah itu adalah bukan yang hendak dicoretkan pada post kali ini.

...ok...

hari ini aku nak luahkan pemerhatian aku sepanjang yang berlaku yang aku kira menarik untuk dikongsi di disini.

...ok..

firstly, masa nak balik ke ukm petang tadi, penumpang ramai-sibuk-padat-pelbagai bau.

ada la kat area aku berdiri ni budak2 kelantan dengan 'gu' mereka walaupun tidak berdekatan tapi macam ape jek bercakap2...
yang buat sakit hatinya, diorang ni kutuk2 plak foreigner yang dari benua afrika kalau tak silap coz berkulit hitam n berambut ketak2..


oprah yang BERKULIT ITAM ni artis hollywood paling kaya+berpengaruh...
kau ape kutuk2?



wah! ingat aku@orang lain tak paham ke loghat kelantan!
masalah nya! muka diorang lagi hazab dari foreigner2 itu.

masalah nya! foreigner itu ada yang pakai tudung pun dikutuknya!




isk kalau macam nie, no comment la!



yang pempuan2 melayu yang ada pakai terdedah sana sini walaupun ala2 biji timun bukan main lagi dipuja2 ( agaknya! )
ceit!
aku lagi mengeji ( dalam hati ) orang yang tak tutup aurat walau cantik macam mane pun!



maaf bagi yang sedang berpuasa..
macam ni baru patut dikutuk2...



ok...takpe la kalau macam tu perangai diorang memang perasan bagus nak kutuk2 orang.
then, penumpang semakin berasak memenuhi komuter, aku kena beransur ke dalam n melalui la budak2 kelantan itu...

pergh ai! bau masing2 macam baru lepas berkubang!
uish! cepat2 aku pergi lagi jauh!

yet, mereka masih meneruskan sesi kutukan dengan perasaan tak dipahami n perasan macho!
sebabnye, selain tu, sibuk diorang duk usha2 anak dara? yang kat depan diorang yang disyaki rakyat serambi mekah juga...hmm...takde tali tape ke nak ukur baju sendiri!


stesen kajang..kajang...
ada penumpang mula keluar tidak kurang juga yang masuk..
keadaan kurang padat-syukur.

kendian, masuk pulak budak2 remaja yang aku berprasangka positif masih teruna n tidak merokok dan mendengar cakap orang tua..

perhatian beralih kepada mereka..
sedangkan budak2 kelantan dan foreigner itu masih di dalam tren..hmmm..
haha..maksudnya, budak kelantan takut ngan budak kl laa nie..??

o i c....

isk3...diam seribu bahasa..
aku sebagai pemerhati cuma tertawa di dalam hati...

budak2 remaja yang aku berprasangka positif masih teruna n tidak merokok dan mendengar cakap orang tua itu pasang la lagu bunkface sambil cuba membuat bising dengan ketawa kuat2 dengan lawak yang aku rasa tak berbaloi untuk ditertawakan..hmm...

dan aku rase, budak2 kelantan dengan 'gu' mereka walaupun tidak berdekatan tengah berdikir barat dalam hati masing2..


ado sekor anak tupa..atah julang moktei...


sedang aku mendendangkan lagu through my window dengan lirik sendiri yang aku cipta sendiri sebab tak tau lirik sebenar, juga dalam hati...


so, kesimpulannye...ah..simpul lah sendiri!


sekian dulu, c yaa..

love,
jefri






p/s : hari ni ramai giler orang kat mane2 pun lah..oh! populasi manusia kian bertambah?!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...