Sunday, December 27, 2009

perjalanan........

salam muharam...

hmm...hari ni officially aku da balek ukm ini...
nape ek? yek laa..hr 2 aku daftar 22hb then 23hb aku chow balik umah..wah sesedap rase jek kan..
well..xkan nk smbut xmas bjauhan d perantauan k..
isk xde laa..
act balek coz pak sedara nak tunang...pape je lah..

hr ni plan nak balek ikut bentong..
sampai jek kat pelangai tgk bas merah city liner dah mncangak tggu...
so ikut seremban la yek..ok gak..xyah nak sesak2 ngan bangla2 n indon2 n bngsa2 lain..



ampun pak...time2 cuti2 ni blambak dorg nih..huh tensen..kalu xwat hal xpe laa..


then, dari pelangai-seremban harge rm11..ok lah.
yg sakit atinye si driver tuh!
dah la pakai headset, ckp plak mcm ckp ngan bini time mlm ptama takut mak mertua dgr..



kot die baru pas bace buku ni 2 emosinya nggak stabil ek..???


nsb bek aku blom mcapai thp pekak n badak..dgr la gak rm11
bg rm15..pas2 demand plak nak duit kecik..ckp mcm xpuas ati..
ah mampos xlyn...patot la kot bas xpenoh..
ttp aku feeling rakyat sopan wpun dlm ati..


see..siap bjabat tgn lg..kononnya akulah insan beriman akhir zmn..ceh!


sampai jek kat ktm seremban mmg ktm dah tggu..wah tuah sgguh..xyah tggu2..
sampai jek kat ukm, bas 6z@bas yg bwk masuk kolej dah tersergam mnunggu..
wah naseb bek btol..fengshui kah..?? ngarot jek..

sampai kat dpn kolej kdiaman yg sgt 'dirindui' ini,dlm kul3 cm2 laa..
tpacak la amy n solehah..depa nk g kajang..
ah..teros join..pnat xilang lg nih...

tp aku balik bilik dulu, solat zohor..
turun jek tgk dorg dah xde..
sama ada dorg disorok bunian or dorg dah naik bas jek nih..
so aku bpikiran +ve mgatakan dorg dah nek bas...

aku tggu bas dlm 5minit rase cam lmbt jek coz ahad byk bas rehat
aku pun jln kaki keluar gate ukm..selambe je ek..
Jaga2 yg jaga 2 tgk jek aku..aku feeling model je lah kan..


feeling pun feeling lah...!!!

pas2 tgk kat stesen bas kat luar 2, bas mini tgh turunaik pnumpang.
ingtkan biarlah bas lain dtg...
upenyer bas mini itu tggu aku gak..
dah kena lari2 anak ikan jap td..huh!

wah...lari anak ke lari kanak2? sama jek!


yeewww!!!
dasat tol naik bas mini hr ahad..
dah la padat..busuk ngan mcm2 bau..yek!

uwek! cam nak muntah jek td..huh..

aku hanya btawakal jek n hrp bau-bauan tsebut xmeresap kat baju aku..
ntah sume bgsa kat dunia ni ade kot..


sesak tol! sesak napas aku!


dah la bas mini 2 mcm xstabil ( not becoz of me k)
hmm...tp sampai gak..alhamdulillah...

so, kat kajang ketemu jugak ngan amy n sol..so btollah tekaanku yg ke2 itu..
soh..seh..soh..seh...
then balik laa...
tp kan sepanjang kat kajang td mmg byk gler pminta sdekah..
ade jek kat mana2..nape ek..??
hmm...


cian gak kat dorg nih..so, aku bg laa pe yg tmampu..


k lah..mau berehat..
penat giler nih...


pengsan la aku kalu ari2 cmni...


k...sekian dulu...c yaa..


love,
jefri






p/s : dlm bas mini td ade gak ek pmpuan2 yg wangi2 n rambut rebonding, dye....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...