Friday, March 11, 2011

ingat lima perkara : lapang sebelum sempit

salam...salam....salam....

adoi..aku betul hampir lupa password blog ni..(tipu)
sibuk..busy..perasan sibuk..perasan busy...

tapi takpe..*sambil dabik dada
benda-benda ni minggu ni je yang tough...
sekaligus dapat membuatkan aku gagah dan memperkasakan ummah! *oh yeah!

nak dijadikan ceritanya, minggu ni aku terlibat dengan pesta pantun ukm!
*woot..woot..vangga...! tepuk montot sikit!

terus teringat masa sekolah menengah dulu pun selalu join benda ni..
join dengan aiman, shafiq (beberapa tahun sampai habis skola)
ain, syima akuyan (masa aku tahun kedua...eh, form two lah!)


tapi kan, peringakt unibesiti ni lagi dasattttttttttt....
ukm ngan usm jek pesta pantun dia spontan...
maksudnya, kalau berjual beli pantun tu spontan mengikut tema dan dilarang membawa pen dan kertas atau apa-apa saja yang boleh digunakan bagi tujuan mencatat...ada paham murid-murid?

jadi, kena pose-pose, dengar soalan, cukup masa (sebelum 80saat), jawab pantun...

pastu siap ada konsep perlawanan...
konsep tahun ni adalah suasana di rumah warga emas....gitu..~


bak kata orang tua-tua, prektissss mek perfek..
maka, sampai ke pagi buta la aku berpantun....
sampai kengkadang (ke selalu?) jawab pantun tak menjawab soalan...
kemaluan yang besauuuu....



lagi satu penyebab sibuk aku, sabtu ni jugak, malamnya ada annual dinner forensic...
tema ancient uols...*nantikan baju aku! haha


kami 2nd year kena wat sketch yakni drama...skrip olehku ye budak-budak..
dan haruslah melucah kan..suka...puas...ah...ok stop...
maka. latihan juga harus selalu kerana orang tua itu berkata, prektissss mek perfek...


siang kelas..hal kuliah, assignment, report, jadah apa tah lagi usah dikira.
malam..berderet latihan...
aktiviti kolej...err..takmau join..tu untuk 1st year je kan..haha
kelab penyayang ngan anak pahang...hurmm...soriiii takgi meeting..
tapi program tetap aku gagahi jua mengikuti ye...

kalau nak diikutkan busy, semua orang busy..bila busy, selalu marah-marah kan..takmo diganggu la apa lah..tapi aku  lagi suka camtu..terasa diriku begitu berharga..
even kalau tengah berak pun kita akan dianggap sebagai orang yang busy.. cuba try kaco orang ngah berak..mau dibalik taik barang seketul dua...yekk....

sekian dulu....c yaa..


love,
jefri



p/s : banyak sebenarnya nak citer..tapi..haish...sedihnya hidupku...eh jap nak gitau yang untuk pantun tu, last week ada bengkel pantun bagi para peserta pantun bersama beliau...

 muka aku toya..muka beliau bercahaya..eh, pantun tuh!
*fedtri yahya ni macam abg selamat kita la wahai aiman ngan shafiq! hohoh
p/s lagi : gud luck kita..azhar, tiqa dan abg syed!

4 comments:

The Forgotten Prince said...

abg fetri selamat kuuuuu~`

Jefri said...

yelah tu..

yurn said...

hye...blog u nice...i suke bace..

Jefri said...

tenkiu..ni terharu ni nak update lah..hehe..sori, x update gak... perasan busy lagi......;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...