Friday, June 18, 2010

segerombolan perjalanan..

entri dimulakan dengan pics..
ah..pepandai lah korang kaitkan sesama mereka ek..
*psst: abaikan kegajahan yang sedang melanda diri ini..
** oit : kalu ko kutuks, korang plak yg jadi kepausan plak..mau..??ok syadap!












salam..salam..salam...


haizz...
nothing to say coz there are much things to say..
so, mari kita enjoy ( sgt tidak synchronize!)

ok, kelmarin..saya bersama keluarga dan sedara seteruna mara
pergi berjimba dan berhoo haa hii di 3negeri (cam gempak jek munyik)

bermula pahang-negeri 9-malacca
(semuanya bersempadan jek..hebat kan chemomoi?! err...)

motif utama ialah ke port dickson,
namun demi menjaga pandangan beberapa kerat members of families
kami memilih pantai yang kurang maksiat..

*maksiat : omputeh bakar kulit, gerai-gerai yang berjualan-menjurus pembaziran

selepas puas makan garam dan agak-agak darah tinggi dah tahap nak kena strok,
kami bergerak ke hutan simpan apetah yang di puncaknya ada rumah api

we can view all over the sea...
jadi, memang betul bumi itu sfera!

namun hampa seakan meresap ke dalam segenap sendi..
hutan yang diiklankan penuh dengan beburung dan unggas liar...

sungguh..indar khabar dari rupa

tapi, kagum dengan ahli-ahli yang sudah tidak muda,
mereka berjaya menaiki terus ke puncak sambil mengalunkan lagu menuju puncak
*oh, itu tipu...

terserempak dengan pelancong singapura
lalu mak saya dengan slumber speaking melayu-kedah..

oh, mereka terpinga-pinga..

lalu beban komunikasi itu digalas oleh mak sedara yang tamat spm itu..

nota:aku tiada dalam situasi itu, dah lama sampai kat puncak,
i taf ok!

saat menuruni lereng itu, sekali lagi beban komunikasi berlaku
namun kali ini digalas oleh nenek saya..

nenek saya sungguh berbangga kerana berjaya buat pelancongs itu faham

situasi :

cucu nenek, pose baring atas jalan coz penat
pelancong : is she ok?
nenek : ok..
pelancongs beredar..

full stop.

terer la tuh wei..okay is an english word yee..

then, pergi ke melaka..
jenjalan..
sempat shopping kat mydin melaka jek

oh, aku sebelum ini sungguh diasakkan dengan persepsi mydin itu busuk, sesak
dan tahpape...seperti yang aku alami di mydin kajang..

namun, mydin melaka sedikit-sebanyak mengubat keterlukaan hatiku..

oh, mydin melaka = tesco shah alam yang hypermarket tuh!

standing oviation untuk melaka!

ok, lah..sebelum saya meneruskan entri ini dengan lebih perkataan yang berunsurkan personifikasi, metafora, hiperbola mahupun peribahasa, baik saya berhenti menaip!


sekian dulu..c yaa....


love,
jefri


p/s : duit makin habis sopink! duit masuk..??? yileks padayyappa amma...!



5 comments:

Maryam Fatanah said...

sengal la entry ko kali ni..
hahahah....

Maryam Fatanah said...

sengal la entry ko kali ni..
hahahah....

J.E.F.R.I said...

well...hehe..
sengal ke...

aizzah pipah said...

well baju h2p7 tetap tersemat dihati kan...

J.E.F.R.I said...

YUP..and of kos it looks good on me..
(eh, sejak 2 menjak nih aku asyik speaking jek ngan ko kan...)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...